استفاده از کره بادام زمینی برای تشخیص ابتلا به آلزایمر

دانشمندان دریافته اند که با استفاده از رایحه کره بادام زمینی می‌توان ابتلای فرد به بیماری آلزایمر را در مراحل اولیه تشخیص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، محققان دانشگاه فلوریدا در ایالات متحده با آزمایش بوی کره بادام زمینی، بیماری آلزایمر را برای کشف زودهنگام و پیگیری پیشرفت آن مورد مطالعه قرار دادند.

این مطالعه و آزمایش بر روی گروهی از افراد انجام شد که دارای سلامت روان و درجه ادراک شناختی طبیعی بودند و برخی گروه‌های دیگر اعم از گروه‌های زیر نیز در آن شرکت داده شدند:

۱۸ نفر که مبتلا به بیماری آلزایمر احتمالی تشخیص داده شده بودند.

۲۴ بیمار از نظر شناختی خفیف بودند.

۲۶ بیمار دلایل دیگری برای زوال عقل داشتند.

محققان توضح دادند که آزمایش بوی کره بادام زمینی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را متمایز می‌کند.

تست رایحه کره بادام زمینی چیست؟

محققان از هر شرکت کننده خواستند چشم، دهان و سوراخ بینی خود را ببندند و سپس یک کاسه کوچک کره بادام زمینی را برایشان باز کردند و آن‌ها به شرکت کنندگان نزدیک شدند تا بتوانند کره را بو کنند و سپس مدتی صبر کردند و پس از باز شدن سوراخ بینی دیگر، مراحل را تکرار کردند.

محققان در هنگام آزمایش شرکت کنندگان مبتلا به بیماری آلزایمر، یک کاسه کره بادام زمینی را ۱۰ سانتی متر نزدیکتر به سوراخ بینی سمت چپ نسبت به سمت راست قرار دادند.

دیلن ونت پزشک متخصص بیماری‌های دژنراتیو مغز گفت: برخی تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به آلزایمر از انقباض مغز رنج می‌برند که اغلب از سمت چپ مغز شروع می‌شود.

دکتر ونت اظهار کرد: تکرار مطالعات و تحقیقات محققان و افراد مختلف برای اطمینان از صحت و انطباق نتایج حاصل از این مطالعات علمی بسیار ضروری است.

از طرفی، یک تیم تحقیقاتی دیگر از دانشگاه پنسیلوانیا بوی بادام زمینی را دوباره آزمایش کردند، به گونه‌ای که تیم تحقیق متوجه شد که هیچ تفاوتی در بوییدن بوی کره بادام زمینی، از سوراخ بینی چپ یا سوراخ بینی راست، در ۱۵ بیمار مبتلا به آلزایمر وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار