گفتگوی رابرت مالی با وزیر خارجه قطر درباره ایران

خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد که نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ایران با «محمدعبدالرحمن آل ثانی» گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی قطر (قنا) اعلام کرد که «رابرت مالی» نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ایران در تماس تلفنی با «محمدعبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر درباره آخرین تحولات منطقه‌ای گفتگو کردند.

این خبرگزاری افزود: وزیر خارجه و رابرت مالی در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه مسئله ایران بحث و تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه قطر دیروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز ایران را محکوم و اعلام کرد: این اقدام تخریبی خطرناکی است که سبب افزایش تنش شده و تأثیری منفی بر امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.

وزارت خارجه قطر همچنین از پشتیبانی کامل دولت قطر از روند مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به منظور حل کامل و مورد رضایت تمامی طرف‌ها خبر داد.

کشور‌های اروپایی و آمریکا پس از این حادثه که رژیم صهیونیستی به دست داشتن در آن اذعان کرد، نگران موضع ایران در روند مذاکرات هسته‌ای هستند.

نماینده آمریکا در امور ایران اواخر ماه میلادی گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فشار حداکثری بر ایران را آزمایشی شکست خورده و با وجود اینکه در سه سال گذشته دولت ترامپ گزینه فشار حداکثری را آزمایش کرد، دیدیم چه اتفاقی افتاد، ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش داد. برآورد ما این است که بازگشت به توافق هسته‌ای ایران به نفع آمریکا و شهروندان آن است.

رابرت مالی همچنین هفته گذشته و در جریان برگزاری نشست‌های جدید کمیسیون مشترک برجام در وین، در مصاحبه با شبکه «پی‌بی‌اس»، با تاکید بر اینکه ایران به پایبندی کامل به توافق برگردد، مدعی شده بود که واشنگتن آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
بادشمنانی که بجززبان زورهیچ منطق دیگری نمیشناسند وحتی انقدرخواروزبون وبی صفت هستندکه برای امضا وتوافق خودهیچ چیزدیگری جزخنجرزدن ازپشت رابرنمیتابند مذاکره تنها موجب هدررفتن نیروهای ارزشمندکشوربعلاوه توقف باعث رشد نارضیتی درکشوربدلیل از کارافتادن تمامی امکانات کشوربدلیل انتظارپاسخ دشمنان درجه اول کشورمیشود.توافق با دشمنی که بارهاوبارها درسطح جهانی نشان داده است که برای هیچکدام از وعده هایش به کشورهای جهان پایبندنبوده وتاخرش ازپل گذشت ضربه نهایی راواردمیکند.
آخرین اخبار