نحوه برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی ماه رمضان در کرمان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با توجه به شرایط کرونایی به تشریح برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی طی ماه رمضان در کرمان پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به برنامه‌های مبارک رمضان براساس محدودیت‌های کرونایی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، همواره گروه‌ها و هیئت‌های مذهبی همراهی خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشته‌اند و  همان طور که پارسال  این موضوع نمود داشت، امسال و در آستانه ماه مبارک رمضان نیز این همکاری ادامه خواهد داشت.

او افزود: هر چند که برنامه‌های اجتماعی مساجد فعلا تعطیل است؛ اما کارکرد‌های مساجد تعطیل نخواهد بود که مصداق آن طرح شهید سلیمانی است که خاستگاه و پایگاه آن مسجد بوده است و البته این طرح در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه‌تر برگزار می‌شود.

اجرای طرح «محله همدل» در ماه رمضان

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه طرح «محله همدل» را در ماه مبارک  رمضان خواهیم داشت، بیان کرد: مبتنی بر این طرح، هر مسجد و مجموعه فرهنگی باید تلاش کند یک معضل یا مشکل محله خود را مرتفع کند و در پایان ماه مبارک رمضان به بهترین طرح‌ها که رتبه اول تا سوم را به دست آورند به ترتیب ۲۰۰، ۱۰۰ و ۵۰ میلیون تومان اهدا می‌شود و علاوه بر این از طرح‌های قابل توجه نیز حمایت‌هایی انجام می‌شود.

او با بیان این مطلب که از ظرفیت فضای مجازی نیز برای برگزاری برنامه‌های مختلفی، همچون: کرسی‌های تلاوت و سایر برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌شود، گفت: همچنین به دنبال این هستیم همانند ماه محرم یکسری برنامه‌ها را به صورت خانواده محور برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه شب‌های احیا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از هفته دوم ماه مبارک رمضان، برنامه‌ها به صورت حضوری در مساجد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او همچنین گفت: در گلزار شهدا هم  طی ماه رمضان با همکاری مدیریت گلزار و ادارات مربوطه، برنامه‌هایی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر 

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار