دولت و شهرداری برای رفع مشکلات متروی تبریز مصمم هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از پروژه قطار شهری تبریز به عنوان اولویت اول پروژه‌های عمرانی  شهر تبریز نام برد و گفت: دولت و شهرداری برای رفع مشکلات این طرح مصمم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه خط دو قطار شهری تبریز، گفت: در طی سه سال گذشته پروژه قطار شهری تبریز به عنوان یکی از فعال‌ترین پروژه‌های شهری بوده و دولت و شهرداری تلاش کرده اند با عمل به تعهد ۵۰ درصدی خود در تحقق مسائل مالی سهم خود را ایفا کنند.

او از قطار شهری به عنوان مهمترین زیرساخت شهری نام برد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در طی سال‌های گذشته خط یک رو به اتمام بوده و عملیات اجرایی خط ۲ نیز با جدیت در حال انجام است.

رحمتی ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری و شورای شهر تبریز،گفت: اختصاص بودجه نقدی و غیرنقدی و حمایت‌های شهرداری، شورای شهر و استانداری در این مدت قابل توجه بوده است.

او از انتشار ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق از محل‌منابع دولتی در دو سال گذشته برای ادامه عملیات پروژه خط دو قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: بخشی از این اوراق به فروش رفته و طی هفته‌های آتی مابقی نیز منتشر خواهد شد.

آغاز حفاری فاصله ایستگاه‌های پنجم تا هشتم خط دوم قطار شهری تبریز

شهین باهر  شهردار تبریز نیز در این بازدید از آغاز حفاری در حدفاصل ایستگاه‌های پنجم تا هشتم خط دوم قطار شهری تبریز در مسیر قره‌آغاج تا میدان دانشسرا خبر داد.

شهین باهر گفت حفاری از غرب پروژه (محدوده قراملک) تا خیابان قره‌آغاج به طول هفت کیلومتر با استفاده از یکی از دستگا‌های حفاری، موسوم به «تی. بی. ام»‌ها انجام شده است و امروز بعد از تعمیرات اساسی دستگاه‌ها، شاهد شروع حفاری در حدفاصل ایستگاه‌های قره آغاج تا دانشسرا هستیم.

او از فعالیت ۲ دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) با قطر ۹.۵ متر در این خط خبر داد و گفت: دستگاه حفاری دوم نیز فاصله یک هزار و ۶۰۰ متری شهرک باغمیشه تا ایستگاه میدان شهید فهمیده را حفاری کرده و در ادامه به ایستگاه دانشسرا خواهد رسید.

شهین باهر با اشاره به تامین بودجه مورد نیاز عملیات عمرانی در پروژه خط ۲ قطار شهری تبریز، گفت: با تمهیدات صورت گرفته امیدواریم بتوانیم مسائل مالی مربوط به این پروژه را با برنامه ریزی دقیق هدایت و راهبری کنیم.

او همچنین با اشاره به ساخت و ساز صورت گرفته در ۵ ایستگاه خط ۲ قطار شهری تبریز، افزود: در حال حاضر ساخت و ساز در پنج ایستگاه این خط همزمان با عملیات حفاری در حال انجام است.

 مولوی مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، هم از تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل‌های خط ۲ متروی تبریز خبر داد و گفت: از مجموع هشت ایستگاه فاز اول این خط، عملیات حفاری پنج ایستگاه در حال اجرا است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.