۲۲۰۰ تن برنج و شکر ویژه رمضان به بوشهر اختصاص یافت

معاون سازمان صمت بوشهر گفت:ستاد تنظیم بازار کشور برای ماه رمضان، هزار و ۱۰۰ تن برنج وارداتی هندی و هزار و ۱۰۰ شکر به این استان اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوالقاسم محمدزاده معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: ستاد تنظیم بازار کشور ابتدا برای ماه مبارک رمضان ۶۰۰ تن برنج وارداتی هندی و ۶۰۰ تن شکر به استان بوشهر اختصاص داده بود که با پیگیری انجام گرفته، ۵۰۰ تن سهمیه فوق العاده برای هر دو کالا به استان تعلق گرفت.

او ادامه داد: بخشی از این اقلام در شهرستان‌‏ها توزیع شده است، نیاز هیات‌‏ها نیز از طریق سازمان تبلیغات اسلامی تامین شده و سهمیه مردمی هم از طریق فروشگاه‌‎های منتخب و واحد‌های صنفی در حال جذب و عرضه است.

معاون سازمان صمت بوشهر افزود: همچنین روغن با ارز ترجیحی در حال وارد شدن است و اکنون به وفور در فروشگاه‏‌های استان بوشهر وجود دارد.

محمدزاده ادامه داد: کارخانه‌های روغن نباتی دزفول و گچساران مبادی تامین روغن استان بوشهر هستند و در این زمینه همه واحد‌های خرده و عمده فروش که در سامانه جامع تجارت نام نویسی کرده باشند می‎‌توانند با مراجعه با سازمان صمت حواله تامین روغن را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


او درباره بازار مرغ هم گفت: تهیه مرغ در مبادی و کشتارگاه بر عهده جهاد کشاورزی است با این حال عرضه مرغ به صورت قطعه‌‎بندی غیرمجاز اعلام شده و مرغ گرم نیز با قیمت هر کیلو ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در حال توزیع است.

معاون سازمان صمت استان بوشهر بیان کرد: به طور متوسط روزانه ۷۵ تا ۸۰ تن مرغ در استان بوشهر توزیع می‌‎شود که با توجه به اینکه برخی استان‌‎ها تولید مرغ ندارند و از استان‌های همجوار تامین می‌کنند، این استان ۳۵ درصد گوشت مرغ مازاد بر نیاز خود را به استان‌های دیگر اختصاص می‌دهد.

محمدزاده افزود: با توجه به اینکه جوجه ریزی مرغداری‌ها در اواخر اسفند و فروردین انجام شده در ادامه ماه رمضان تولید مرغ بیشتر خواهد شد و از ۱۵ اردیبهشت میزان تولید آن در استان افزایش می‌یابد.

او عنوان کرد: امسال برآورد این بود که مانند سال گذشته مصرف مرغ کمتر می‎‌شود، اما مصرف آن در استان بوشهر ۳.۵ برابر پارسال شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر گاهی مصرف مرغ در استان بوشهر بیشتر از ۱۰۰ تن در روز است و امیدواریم با مدیریت مصرف در روز‌های باقیمانده تا نیمه اردیبهشت، به تعادل بازار مرغ در این استان کمک شود.

محمدزاده گفت: همان طور که با مدیریت صورت گرفته نابسامانی روغن در بازار استان بهبود یافته است بدون شک به زودی بازار مرغ این استان نیز متعادل می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.