بایدن تا ماه سپتامبر تمام نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج می‌کند

رسانه‌های آمریکایی از تصمیم بایدن برای خروج تمامی سربازان این کشور از افغانستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های آمریکایی از تصمیم بایدن برای خروج سربازان آمریکایی از افغانستان تا ماه سپتامبر خبر دادند.

پایگاه خبری روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: بایدن به زودی تمامی سربازان آمریکایی خود را از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر خارج می‌کند.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: بایدن تصمیم دارد تا تمامی سربازان آمریکایی را از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر، یعنی بیستمین سالگرد حمله تروریستی به مرکز تجارت جهانی که در پی آن، پنتاگون آمریکا را در مرکز طولانی‌ترین جنگ قرار داد، خارج کند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود اعلام کرد این تصمیم بایدن سبب خروج نیرو‌های آمریکایی تا پیش از ۱۱ سپتامبر خواهد شد. خبرگزاری فرانسه به نقل از این مقام نوشته بایدن فردا، چهارشنبه قرار است بیانیه‌ای دهد و در آن اعلام کند در هماهنگی با دیگر هم پیمانان غربی، آمریکا نیرو‌های خود را به جز سماری محدود برای محافظت از تأسیسات دیپلماتیک آمریکا خارج می‌کند.

پیشتر جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در واشنگتن دی سی گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنان معتقد است پایبندی به خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در اول ماه مه دشوار خواهد بود.

همچنین بایدن پیش از این هشدار داده بود عمل به این مهلت تعیین شده دشوار خواهد بود و طالبان نیز هشدار داد آمریکا مسئول پیامد‌های این تصمیم خواهد بود. طرح صلح غنی به ویژه توافق سیاسی با طالبان و آتش بس تحت نظارت کشور‌های دیگر را شامل می‌شود. در این طرح، همچنین ‏بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که طالبان می‌تواند برای تشکیل «دولت صلح» در آن شرکت کند تاکید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
یعنی گورشان را گم می کنند، معتادان تروریست پرور
آخرین اخبار