کلاهبرداری اینترنتی با شگرد جمع آوری نذورات در ماه مبارک رمضان

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: برخی افراد متخلف در فضای مجازی با عنوان جمع آوری نذورات در ماه مبارک رمضان از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه شهروندان در این ماه با نیت خیرخواهانه و کمک به نیازمندان، هزینه‌هایی را صرف امور خیریه می‌نمایند، ممکن است مجرمان اینترنتی باهدف قرار دادن این روحیه خیرخواهانه شهروندان، اقدام به کلاهبرداری از آنان کنند.

او افزود: کلاه‌برداران اینترنتی با ارسال لینک‌های جعلی، شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت نموده و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی از آن‌ها می‌نمایند که متأسفانه کم‌دقتی و ناآگاهی شهروندان سبب می‌شود تا در دام کلاه‌برداران اینترنتی گرفتارشوند.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: شهروندانی که قصد دارند کمک‌های مردمی و خیرخواهانه خود را در بستر فضای مجازی و از طریق مؤسسات خیریه فعال در این حوزه پرداخت نمایند، بهتر است نسبت به اصالت آن‌ها اطمینان حاصل کنند و توجه داشته باشند که حتماً از طریق وب‌سایت‌ها و درگاه‌های پرداختی شرکت‌ها و مؤسسات شناخته‌شده در کشور اقدام به پرداخت نذورات خود کنند.

او ادامه داد: پلیس فتا به صورت مداوم در حال پایش و بررسی فضا مجازی بوده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، با اقدامات پیش‌دستانه به دنبال برخورد و مقابله با مجرمان سایبری است، لذا کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این‌گونه کلاهبرداری‌ها از طریق مراجع قضایی مطرح نموده تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار