شستن لباس رزمندگان دفاع مقدس در حوض خون

نویسنده کتاب حوض خون گفت: شستن لباس جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس در کتاب حوض خون به تصویر کشیده شد.

فاطمه سادات مرعالی نویسنده کتاب حوض خون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در حوزه ادبیات دفاع مقدس اولین بار است که به موضوع شستن لباس جانبازان و شهدا پرداخته می‌شود و سوژه یابی از زمان فعالیت مجتمع فرهنگی پژوهشی شهید جواد زیوداری آغاز شد.

او بیان داشت: بعد از راه اندازی بیمارستان شهید کلانتری در زمان جنگ تحمیلی، عملیات فتح مبین انجام شد، بانوان اقدام به شستشوی لباس رزمندگان کردند و حجم کار آن‌ها وسیع بود و هر کدام با صبر و استقامت به فعالیت خود ادامه دادند.

مرعالی افزود: برای رصد و تحقیق نوشتن کتاب حوض خون زمان زیادی صرف شد و تحقیقات میدانی صورت گرفت و ۵ محقق در این زمینه همکاری کردند، کار تکمیل تحقیق پایان یافت.

نویسنده کتاب حوض خون ادامه داد: تدوین کتاب صورت گرفت و عکس این بانوان به همراه شهدای منتصب به آن‌ها در کتاب موجود است چراکه شور و حماسه و اعتقاد شان پا برجا است و زندگی این بانوان باید به عنوان الگو شناخته شود.


بیشتر بخوایند


 

میرعالی در پایان گفت: آن‌ها شجاعانه ماندند و پشت جبهه‌ها تلاش کردند تا با توانای‌های که دارند کاری برای رزمندگان دفاع مقدس انجام دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.