دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو افتتاح شد

دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو با حضور مسئولان قضایی و اجرایی تهران، ری و بخش قلعه نو افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو با حضور مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران و دیگر مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان ری و بخش قلعه نو افتتاح شد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با تبریک ماه پرفضلیت رمضان گفت: افتتاح دادگاه عمومی و انقلاب بخش قلعه نو باعث دسترسی آسان مردم به حوزه عدالت و ارتقاء اعتماد مردمی به دستگاه قضایی خواهد شد و با توجه به حساسیت این بخش از لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی، ایجاد تشکیلات جدید قضایی موجب سهولت در طرح شکایت مردم و حل دعاوی آنان می‌شود.

وی اظهار کرد: مسئولان امر وظیفه دارند در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری نهایت تلاش خود را به کار گیرند و با توجه به نامگذاری امسال حمایت از تولید را مطمع نظر و اقدام‌های پیش رو قرار دهند.

ستایشی اقدامات لازم برای بهتر شدن کار‌ها در حوزه قضایی قلعه نو را خواستار شد و موضوعاتی از جمله پایش تصویری در این حوزه قضایی با همت و همکاری شهردار، نگاه ویژه به بافت فرسوده برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و مشکلات، گسترش خدمات الکترونیک و تسهیل در خدمات شهری را در این زمینه برشمرد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از رئیس حوزه قضایی بخش قلعه نو خواست تا در مقابل فساد حساس باشد و روحیه فساد ستیزی داشته باشد و گفت: از ظرفیت‌های الکترونیک برای سرعت و دقت و نظم در این دادگاه جدید نهایت استفاده انجام شود.

ستایشی عنوان کرد: لازم است تا از ظرفیت‌های مردمی و شورا‌های حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش استفاده شود و نظارت و بازرسی در حوزه قضایی ارتقاء یابد. مهم‌ترین مطالبه دادگستری استان تهران از رئیس حوزه قضایی قلعه نو رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به مشکلات و پرونده‌های واحد‌های تولیدی در این حوزه است تا با قاطعیت نسبت به رشوه و رانت خواری و اخلالگران اقتصادی برخورد شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: دادگستری استان تهران با توجه با اینکه یک چهارم پرونده‌های ورودی کشور در این استان قرار دارد در بیشتر امور از جمله کاهش اطاله دادرسی و کاهش حجم و موجودی پرونده ها، موفقیت بزرگی داشته و امیدواریم با ادامه این حرکت جهادی و تسریع و جلوگیری از طولانی شدن زمان دادرسی‌ها به حجم پرونده‌های دهه ۸۰ برسیم.

در این مراسم، رسول عابد حکم انتصاب خود را به عنوان رئیس شعبه یک دادگاه عمومی و انقلاب و رئیس حوزه قضایی بخش قلعه نو از مسئولان قضایی استان تهران دریافت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار