معضل‌گرانی به سفره افطار اصفهانی‌ها هم رسید

رئیس اتحادیه آش و هلیم فروشان استان اصفهان گفت:افزایش قیمت آش و هلیم به دلیل نوسان قیمت مواد اولیه مانند گوشت و روغن و حبوبات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  علی میزبانی رئیس اتحادیه آش و حلیم فروشان استان اصفهان با اشاره به قیمت مصوب آش قلمکار و هلیم بادمجان در ماه رمضان گفت: قیمت هر کیلو آش قلمکار از ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان و قیمت هر کیلو هلیم بادمجان ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

او با اشاره به افزایش قیمت اقلام و مواد اولیه مانند گوشت و روغن افزود: صاحبان صنف برای ارائه آش و هلیم با کیفیت بالا مجبورند مواد اولیه بر قیمت بالا خریداری کنند و در نتیجه قیمت تمام شده نیز افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه آش و حلیم فروشان استان اصفهان با اشاره به افزایش چند برابری حبوبات و گوشت و روغن بیان کرد: افزایش قیمت آش و هلیم به دلیل نوسان قیمت مواد اولیه است؛ قول‌هایی برای دریافت روغن به صورت سهمیه‌ای و کوپنی داده شد که هنوز عملی نشده است.

او با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع درب مغازه‌های این صنف در کلیه واحد‌های صنفی آش و هلیم فروشی ضروری است، تصریح کرد: فروش آش و حلیم از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود و به صنوف با مشتری بیشتر توصیه شده فاصله اجتماعی در فضای باز تعیین شود تا از تجمع درب مغازه جلوگیری شود.

میزبانی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت افزایش احتمالی قیمت مواد اولیه مانند حبوبات و گوشت و... قیمت تعیین شده برای آش و حلیم طبیعتاً افزایش می‌یابد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار