نرخ جدید مصوب شُله و حلیم در مشهد اعلام شد

رئیس اتحادیه صنف چلوکباب، چلوخورشت، رستوران داران، کباب و حلیم پزان مشهد گفت: نرخ مصوب هر کیلوگرم شله درجه یک برای ماه مبارک رمضان ۳۲ هزار تومان و هر کیلوگرم حلیم ۲۸ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن امیریان  رئیس اتحادیه صنف چلوکباب، چلوخورشت، رستوران داران، کباب و حلیم پزان مشهد گفت: قیمت هر کیلوگرم شله و حلیم درجه ۲، سه هزار تومان کمتر از قیمت درجه یک آن و قیمت هر کیلوگرم شله و حلیم درجه سه نیز سه هزار تومان کمتر از قیمت درجه ۲ آن منظور شده است.

او افزود: قیمت شله و حلیم ماه رمضان امسال از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مشهد تعیین و به تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی رسیده است و عدول از این قیمت از سوی واحد صنفی، تخلف به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه صنف چلوکباب، چلوخورشت، رستوران داران، کباب و حلیم پزان مشهد ادامه داد: کبابی‌ها مجاز به فروش حلیم و آشپرخانه‌ها و کترینگ‌ها مجاز به فروش شله هستند و به غیر از این ۲ مورد، فروش شله و حلیم توسط هر واحد صنفی دیگر اعم از اغذیه فروشی ها، سفره خانه ها، سوپرمارکت یا هایپرمارکتها، کافی شاپ‌ها و خواروبارفروشی‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده، اداره نظارت بر امکان واحد متخلف را مهر و موم می‌کند.


بیشتر بخوانید



امیریان بیان کرد: قیمت شله و حلیم امسال نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته و دلیل این مهم، افزایش نرخ مواد تشکیل دهنده این غذا‌ها از جمله روغن، گوشت و حبوبات در مجموع به میزان ۷۰ درصد است.

او تصریح کرد:فروش شله و حلیم در منزل تنها از سوی کسانی مجاز است که اداره بهداشت آن‌ها را تایید کرده است و مجوز بهداشتی را دریافت کرده باشند و در این صورت حتی اتحادیه نیز به آنان پروانه کسب می‌دهد.

رییس اتحادیه صنف چلوکباب، چلوخورشت، رستوران‌داران، کباب و حلیم پزان مشهد تأکید کرد: با توجه به ایام شیوع کرونا و ممنوعیت فعالیت برخی از صنوف، رستوران‌ها و کبابی‌ها و حلیم پزان فقط مجاز به عرضه غذای بیرون بر هستند و در ماه رمضان پیش رو تا قبل از برداشتن ممنوعیتها، این واحد‌ها می‌توانند سه ساعت مانده به اذان مغرب نسبت به فروش شله و حلیم یا غذا‌های دیگر اقدام کنند و عرضه غذا توسط این واحد‌ها بعد از اذان مغرب ممنوع است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
از اخر هم قیمت شله و حلیم نگفت
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۰۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
گرانی به شله زرد هم رحم نکرد