در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پروازهای فرانسه لغو شد/ تشدید نظارت ها بر تمامی مسافران خارجی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از رفع تعلیق پرواز‌های انگلستان خبر داد و گفت: تمامی پرواز‌ها به مقصد و مبدا کشور فرانسه ممنوع شد.

محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از امروز پرواز‌های لندن براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص شیوه نامه‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی،  از فهرست کشور‌های ویژه خارج شده است، گفت: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا کشور فرانسه به فهرست کشور‌هایی که پرواز آن‌ها متوقف شده، اضافه شده است.

به گفته این مقام مسئول از امروز پرواز‌ها به کشور انگلستان مجددا برقرار و تمامی پرواز‌ها به مقصد و مبدا کشور فرانسه ممنوع می‌شود.


  • بیشتر بخوانید

پروازهای انگلیس از ۱۶ اردیبهشت از سرگرفته می‌شود


ذیبخش در پاسخ به این سوال که لغو پرواز‌های خارجی از جمله فرانسه باعث ایجاد مشکلات برای مسافران این کشور نمی‌شود، افزود: به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا استقبال مسافران خارجی بسیار کاهش یافته، ولی باز هم با این وجود در صورت درخواست مسافران مجوز پرواز‌های فوق العاده را خواهیم گرفت.

محدودیت پرواز به ۳۹ کشور

ذیبخش با بیان اینکه هم اکنون محدودیت پروازی به ۳۹ کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدا و مقصد کشور‌هایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشور‌هایی که در فهرست کشور‌های پرخطر قرار دارند، ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: کشورهای، فرانسه، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در فهرست کشور‌های دارای شرایط ویژه قرار دارند.

او تصریح کرد: همچنین کشور‌های آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در فهرست کشور‌های پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند.

ذیبخش افزود: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشور‌های پر خطر است و تردد در سایر کشور‌ها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی توضیح داد: ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت امور خارجه ایران در کشور‌های مبدا دارای اعتبار است.

این مقام مسئول در پایان گفت: با دستور وزیر بهداشت مبنی بر تشدید نظارت‌ها تمامی مسافرانی که از کشور‌های خارجی وارد کشور می‌شوند تست pcr منفی باید به همراه خود داشته باشند.

گفتنی است، پیش از این اعلام شده بود که از اردیبهشت ماه به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا پرواز‌های لندن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار