انعقاد ۵۳ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی بختگان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به واگذاری بخش زیادی از اراضی در دو شهرک صنعتی موجود در شهرستان بختگان از آمادگی این شرکت برای راه اندازی نواحی جدید صنعتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی  گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان بختگان در بخش‌های معدن و کشاورزی آماده راه اندازی نواحی جدید هستیم و در این زمینه حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

او با اشاره به لزوم اهتمام همگانی برای تحقق شعار سال، گفت: بازدید میدانی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی باهدف احصا و بررسی موانع و مشکلات و اتخاذ تصمیم جهت رفع آن‌ها است که این مهم منجر به حمایت از تولید خواهدشد.

فتوحی با اشاره به وجود برخی مشکلات زیرساختی در ناحیه صنعتی تنگ حنا و شهرک صنعتی آباده طشک گفت: در دوسال گذشته اعتباراتی جهت تکمیل زیرساخت‌ها اختصاص یافت و ۱۰ طرح عمرانی اجرا شد و امسال نیز ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سایر زیرساخت‌ها پیش بینی شده که امیدواریم تا پایان سال وضعیت زیر ساختی شهرک‌های صنعتی در این شهرستان بهبود یابد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۵۳ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌های صنعتی این شهرستان منعقد شده است گفت:از این تعداد ۲۶ قرارداد در شهرک صنعتی آباده طشک و ۲۷ قرارداد نیز در ناحیه تنگ حنا منعقد شده است که تاکنون در مجموع ۵۸ هکتار زمین در قالب این قرارداد‌ها واگذار شده است.

او افزود: تاکنون در این شهرک‌های صنعتی ۱۸ واحد با اشتغال ۲۵۸ نفر در مرحله بهره برداری است.

فتوحی همچنین از اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری مناطق محروم در شهرک صنعتی آباده طشک و ناحیه تنگ حنا خبر داد و گفت:کاهش سهم پرداخت نقدی به ۱۰ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه و نیز ۱۳ سال معافیت مالیاتی از مهمترین مشوق‌ها است.

او افزود: برای فعالان صنعتی و اقتصادی و سرمایه گذاران به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف ۱۰ درصد از اسناد تعهدی سرمایه گذاران بعنوان مشوق به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

فتوحی با اشاره به توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی آباده طشک تصریح کرد:این شهرک صنعتی دارای امکاناتی نظیر شبکه آب، برق، گاز، مخابرات و روشنایی است و در سال‌های اخیر برای ایجاد زیرساخت‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او گفت: مهمترین مشکل این شهرک صنعتی تامین پایداراب است که در این زمینه برنامه‌هایی در دست اقدام است که امیدواریم با همکاری فرمانداری شهرستان و طرح موضوع در شورای حفاظت منابع آب، این مهم به نتیجه برسد.

فرماندار بختگان نیز در این جلسه با اشاره به وجود معادن سنگ‌های تزئینی و کرومیت در این شهرستان بر ضرورت توسعه کمی و کیفی شهرک‌های صنعتی به منظور جذب سرمایه گذار تاکید کرد.

محمد باقر کاظمی افزود: از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از تولید و رفع موانع استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار