۱۰ روستای استان خراسان جنوبی زیر چتر پوشش دهی اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی از اتصال ۱۰ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۹۰۰ خانوار روستایی دیگر در ۱۰ روستای استان از خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

او افزود: طی یک ماه اخیر با راه اندازی ۴ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات، پوشش اینترنت پرسرعت همراه و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، برای مردم ۱۰ روستای استان فراهم شد.

بهی با اشاره به ارائه تکنولوژی نسل چهار همراه در این سایت ها، عنوان کرد: با اجرای این ۴ سایت در روستا‌های خوان و رقه شهرستان درمیان، اصفاک و نیگنان شهرستان بشرویه، این روستا‌ها و روستا‌های اقماری آن‌ها با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ خانوار از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی همچنین با اشاره به برنامه توسعه شبکه همراه روستایی تصریح کرد: علاوه بر این با راه اندازی یک سایت نسل ۲ در روستای کنگان شهرستان سربیشه، ۱۲۲ خانوار این روستا و روستای زولسک از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند.

اوبا اشاره به تامین اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: برای اجرای این سایت‌ها اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان از این محل هزینه شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.