سفره‌های افطاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پهن شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مسئولان برای برگزاری برنامه‌های افطاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان امسال نیز مانند سال قبل با موجی از شیوع کرونا همراه شده است که اگردر مورد سفر‌های نوروزی مدیریت درستی بود شاهد قرمز شدن وضعیت کرونایی همه کشور نبودیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مردم باید دقت لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی داشته باشند.

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به موافقت ستاد استانی مبارزه با کرونا برای برپایی نماز جماعت در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد افزود: خسارت‌های مدیریت نادرست در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا فراوان است و همه جوانب زندگی مردم را درگیر کرده که محروم ماندن اکثر مردم از آداب و فرایض ماه رمضان از جمله این خسارت‌ها است.

او با تاکید بر اینکه مسئولان امر باید پاسخگوی خسارت ناشی از مدیریت نادرست در اعمال محدودیت‌های کرونایی و بی توجه به نظر کارشناسان در نوروز باشند ابراز کرد: یکی از برنامه‌های مهم ماه مبارک رمضان در مساجد و محافل، دادن افطاری است، هر چند مانند قبل نمی‌توان برنامه‌های افطاری را اجرا کرد، اما نباید این سنت را به فراموشی سپرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه با توجه به نظر کارشناسان بهداشت و درمان درصد انتقال ویروس از سطح به انسان بسیار کم است گفت: مسئولان باید با هم اندیشی و تدبیر راهکاری برای برقراری برنامه‌های افطاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اتخاذ کنند.

او افزود: بسیاری از موقوفات و خیرین در  زمینه افطاری فعال هستند و باید متولیان این موقوفات را هم اجرا کنند.

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به دقت و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم در مساجد و هیئت‌ها عنوان کرد: دادن افطاری به صورت بسته بندی در پایان نماز جماعت یا پخت و بسته بندی و توزیع افطاری به درب منزل قبل از افطار با رعایت نکات بهداشتی از کار‌هایی است که می‌تواند بر تداوم سنت افطاری ماه مبارک رمضان موثر باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره با برقراری نماز جماعت در مساجد تاکید کرد: همه افرادی که حتی به این بیماری مشکوک هستند باید خود را قرنطینه کنند و به گفته مراجع تقلید حضور آن‌ها در بین مردم به خصوص مساجد درست نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار