آمادگی منابع طبیعی لارستان برای مقابله با آتـش سوزی در ارتفاعات جنگلی

 تمهیدات لازم برای مقابله با آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان لارستان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود لادنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی‌های انجام شده تمهیدات ویژه‌ای برای پیشگیری از آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

او، بیان کرد: اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاران باید آموزش‌های لازم را به روستائیان ارائه دهند و علاوه بر آن نیز در روستا‌های مستعد آتش سوزی، از محل اعتبارات دهیاری‌ها و کمک خیران به تعداد مورد نیاز تجهیزات اطفاء حریق از جمله آتش کوب و دمنده خریداری و در اختیار دهیاران قرار گیرد.

لادنی، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی و کاهش اثرات مخرب این پدیده پیام‌های ترویجی و آموزشی را برای اطلاع رسانی موثر در فضای مجازی منتشر کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، ادامه داد: ارائه دوره‌های آموزشی و ترویجی به جوامع بهره‌بردار محلی در مناطق حساس و بحرانی، توجیه کشاورزان وخودداری آنان از آتش زدن کاه و کلش اراضی باغی و کشاورزی، برگزاری جلسات متعدد با ادارات راهداری و محیط زیست مبنی بر تغییر فصل شکار و نیز پاکسازی حاشیه و حریم جاده‌ها، تشکیل شورای حفاظت ویژه اطفای حریق، تهیه و پخش بروشور، برگزاری مانور اطفای حریق و جذب همیاران طبیعت بخش دیگری از اقدامات پیشگیرانه در سال جدید بوده که به منظور  حفاظت از منابع طبیعی است.

او، افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان هزینه و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی در منابع طبیعی را به حداقل رساند.

لادنی، اضافه کرد: تمام گشت‌ها و نیرو‌های این اداره در تلاش هستند تا از بروز آتش‌سوزی جلوگیری و در صورت وقوع با کمترین زمان ممکن در محل حضور یافته و آتش را مهار کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، اظهار کرد: از تمامی بهره‌برداران، روستاییان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها درخواست کرد در صورت مشاهده آتش‌سوزی و یا دود در طبیعت موارد را با شماره تلفن‌های ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار