گفت‌و‌گوی وزیر خارجه روسیه و رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره اوکراین

سرگئی لاوروف با آنه لیند درباره حل مسالمت آمیز بحران اوکراین بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با آنه لیند، رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره اوکراین گفت‌و‌گو کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در این تماس تلفنی اعلام کرد کشورش به حل مسالمت آمیز بحران اوکراین متعهد است.

وزیر خارجه روسیه در گفت‌و‌گو  با آنه لیند، رئیس سازمان امنیت و همکاری (OSCE) و وزیر امور خارجه سوئد تأکید کرد که همه طرفها باید روی اجرای توافق نامه مینسک تمرکز کنند.

توافق نامه  مینسک در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای جلوگیری از درگیری مداوم بین جدایی طلبان طرفدار روسیه و دولت کی‌یف به امضا رسید.

لاوروف همچنین نسبت به تشدید تنش‌ها با انتقال نیروها و تجهیزات نظامی کی‌یف به مرز هشدار داد و ابراز امیدواری کرد که رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا تلاش‌های لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که کی‌یف دقیقا به تعهدات خود برای حل منازعات عمل خواهد کرد.

او همچنین از مأموریت ویژه نظارتی سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین خواست تا تلاش های خود را برای نظارت بی‌طرفانه بر اوضاع افزایش داده و به واقعیت کشته شدن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها توجه بیشتری نشان دهد.

درگیری‌ها در جنوب شرقی اوکراین طی هفته‌های اخیر افزایش یافته است. کی‌یف و جدایی‌طلبان روس تبار یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند. اوکراین همچنین روسیه را به اعزام نیرو به مرز متهم کرده، در حالی که مسکو تحرکات نظامی خود را در واکنش به اقدامات تحریک آمیز کی‌یف عنوان می‌کند.

این در حالی است که آندری تاران، وزیر دفاع اوکراین در اظهاراتی از اتحادیه اروپا خواست تا از کی‌یف برای مقابله با روسیه حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار