دستگیری کلاهبردار اینترنتی در البرز

سرپرست پلیس فتا البرز از دستگیری گرداننده یک سایت اینترنتی تبلیغ و فروش تجهیزات رایانه ای زیر قیمت بازار در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ  رسول جلیلیان، گفت:   کارشناسان پلیس فتا البرز در پی رصد و پایش فضای مجازی، به سایتی برخوردند که در آن اقدام به تبلیغ فروش آنلاین تجهیزات رایانه ای زیر قیمت بازار در فضای مجازی می کنند.

سرهنگ جلیلیان افزود: در بررسی های تکمیلی پلیس فتا مشخص شد که این قیمت های وسوسه انگیز و نامعقول توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده و از یک طرف تعدادی از مشتریان سایت مورد نظر نیز بدلیل تحویل ندادن کالا از آن شکایت کرده اند.

 سرپرست پلیس فتا البرز گفت :  یکی از شکات به پلیس فتا دعوت و اظهار داشت که از طریق این سایت ۲ دستگاه مانیتور سفارش داده و مبلغ ۶۵ میلیون ریال از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به حساب اعلام شده واریز کرده اما تاکنون کالایی دریافت نکرده است.

او افزود:که باتوجه به اظهارات شاکی و احتمال کلاهبرداری با این روش از شهروندان در سراسر کشور بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

سرهنگ جلیلیان گفت: تحقیقات این پلیس نشان داد که گرداننده این سایت اینترنتی پس از تبلیغات گسترده در خصوص فروش تجهیزات رایانه ای برای دریافت وجوه سفارش داده شده از درگاه های پرداخت اینترنتی معتبر استفاده و با این ترفند اعتماد خریداران را جلب می کرد.

سرپرست پلیس فتا البرز افزود : کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات گسترده طراح و مالک سایت و محل زندگی وی را در استان تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده دستگیر کردند.

او گفت: متهم به جرم خود مبنی بر فعالیت در حوزه فروش تجهیزات رایانه ای از طریق اینترنت اعتراف و اقرار کرد این سایت اینترنتی  را چند ماه قبل راه اندازی کرده و اجناسی  را که برای فروش در سایت قرارداده وجود خارجی نداشته و با گذاشتن تبلیغات واهی از جمله فروشی گوشی زیر قیمت توجه کاربران فضای مجازی را جلب کرده و پس از ثبت سفارش خرید و واریز وجه به حساب از طریق درگاه پرداخت اینترنتی دیگر پاسخگو آن ها نبوده است .

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.