شکوفایی اقتصاد شهرستان گچساران با حمایت بنیاد برکت

فرماندار گچساران گفت: بنیاد برکت برای اجرای طرح‌ های اقتصادی پارسال در این شهرستان ٩٠ میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا اتابک فرماندار گچساران در نشست کارگروه اشتغال گفت: بنیاد برکت برای اجرای طرح‌ های اقتصادی پارسال در این شهرستان ٩٠ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد که با پرداخت تسهیلات انجام شد.

اتابک با بیان اینکه این میزان تسهیلات به ٢۶٣ متقاضی روستایی برای ایجاد اشتغال پرداخت شد، افزود: بخشی از اقتصاد این شهرستان مبتنی بر کشاورزی و دامپروری است و به همین دلیل ضروری است با حمایت‌ های دولت و بنیاد برکت این اقتصاد شکوفا شود.

او با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، متقاضیان بیکار یا افرادی که درآمد آن‌ها زیر ۷ میلیون ریال است پرداخت شد، اضافه کرد: ضروری است ظرفیت و توانمندی روستا‌ها شناسایی و برای تولید یا اشتغال اعتبار لازم به روستا‌ها اختصاص یابد.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه بر اساس ظرفیت‌ های موجود در روستا‌ها طرح‌ های اشتغالزایی در این مناطق اجرا شود، افزود: اجرای طرح‌ ها محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در روستا‌ها از مهمترین اهداف بنیاد برکت است.
 
او با تأکید بر لزوم توسعه فرصت‌های شغلی با حفظ وضعیت موجود، گفت: افرادی دریافت کننده تسهیلات باید هدفی جز ایجاد شغل نداشته باشند.
 
اتابک افزود: توسعه روستا‌ها از مسیر اشتغالزایی و اعطای تسهیلات به جوانان جویای کار به منظور توانمند سازی اقتصادی اجتماعی روستاییان از اولویت‌ های مهم دولت و بنیاد برکت است.

او با بیان اینکه هدف اصلی طرح‌ های اشتغالزایی روستایی باید پایداری شغل باشد، گفت: طرح‌های بنیاد برکت در شهرستان باید کمک به اشتغال، توسعه روستا‌ها و کمک به قشر آسیب دیده و محروم و کم درآمد را بدنبال داشته باشد.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.