رنگ بندی فوق قرمز کرونایی وجود ندارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: چیزی به عنوان رنگ‌بندی فوق قرمز یا فراتر از قرمز برای وضعیت کرونایی تعریف نشده و اعلام چنین وضعیتی شایعات مجازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، در روز‌های اخیر در برخی رسانه‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی و مجازی تصاویری از نقشه کرونایی استان مازندران منتشر شده است که از ورود استان به رنگ بندی فوق قرمز یا تیره و همچنین سیاه حکایت دارد.

در این نقشه جدید به طور مثال شهرستان ساری و آمل به رنگ تیره‌تر از قرمز درآمده اند که در فضای مجازی به عنوان وضعیتی فوق قرمز و در آستانه مشکی تعبیر شده است. وی وضعیت همه گیری ویروس در استان را بسیار وخیم توصیف کرد و افزود:، اما این به معنای تعریف رنگ بندی جدید نیست و شرایط مازندران در خطرناک‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرایط کنونی استان را برخلاف موج‌های قبلی غیر قابل پیش بینی دانست و گفت: غلبه ویروس جهش یافته باعث شده که نتوانیم زمانبندی درستی برای فروکش موج جدید پیش بینی کنیم و این مسئله وضعیت را بسیار سخت‌تر خواهد کرد.

اویس خواستار اجرای کامل دستور العمل های بهداشتی و همچنین مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا شد و تاکید کرد: در صورت اجرایی نشدن کامل محدودیت‌ها باید انتظار داشت مدت طولانی مازندران در وضعیت پرخطر قرار گیرد.

وضعیت مازندران در روز‌های اخیر وارد مرحله‌ای تازه از همه گیری ویروس کرونا شد و شمار بیماران بستری کووید ۱۹ به مرز یک هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار