نگرانی ناتو از اقدامات نظامی روسیه در دریای سیاه

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ضمن ابراز نگرانی از اقدامات روسیه در دریای سیاه، خواستار پایبندی مسکو به تعهدات خود در راستای کاهش تنش در این منطقه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در پی بروز تنش در مرز‌های روسیه و اوکراین اعلام کرد: درباره اخباری که از برنامه مسکو در راستای محدود کردن دسترسی به بخش‌هایی از دریای سیاه و تنگه کرچ منتشر می‌شود، بسیار نگرانیم.

ناتو در ادامه از روسیه درخواست کرد تا برای آزادی دسترسی به بنادر اوکراین در دریای آزوف و آزادی دریانوردی در آن تضمین ارائه دهد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با تاکید بر اقدامات تحریک آمیز روسیه در دریای سیاه، مدعی شد که این کشور باید به تعهدات خود در راستای کاهش تنش در منطقه دریای سیاه پایبند بماند.

ناتو مدعی شد که استقلال اوکراین با تقویت حضور نظامی روسیه در کریمه و دریای سیاه، تهدید شده و این امر سبب از بین رفتن ثبات منطقه خواهد شد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ضمن تاکید بر حمایت از حاکمیت اوکراین اعلام کرد: الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه به روسیه را هیچگاه به رسمیت نخواهد شناخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار