کاهش ۳ درصدی مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی

مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی مازندران پارسال ۳ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۲۱ هزار ۸۴۸ نفر به دنبال وقوع نزاع پارسال به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این درقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشت.


او افزود: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهر‌های ساری و میاندرود با ۴ هزار ۹۳، بابل با ۲ هزار ۸۴۰ نفر، آمل با عدد ۲ هزار ۲۰۵ نفر و کمترین موارد نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۳۶۴ نفرثبت شده است.

عباسی گفت: بر اساس گزارش ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی استان تیر با ۲ هزار ۳۹۲، شهریور با ۲ هزار ۳۷۷ و مرداد یا ۲ هزار ۲۲۵ نفر به ترتیب بیشترین و فروردین با هزار ۲۵۱ نفر کمترین ماه گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، افزود:بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود.

عضو شورای قضایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار