کاهش ۵ درصدی نزاع در مازندران

آمار‌های پزشکی قانونی از کاهش ۵ درصدی نزاع در مازندران حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از انجام ۱۸ هزار ۶۷۵ معاینه به دلیل نزاع، از اول امسال تا پایان آذرماه در مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و گفت:این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ درصد کاهش داشت.

او با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۲۶ نفر آقا و بقیه خانم بودند، افزود: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهر‌های ساری و میاندرود با ۳ هزار ۴۱۷، بابل با عدد ۲ هزار ۴۳۰ و آمل با عدد هزار ۸۵۲ نفر و کمترین موارد نزاع در شهر فریدونکنار با عدد ۳۰۴ نفرثبت شده است.

دکتر عباسی گفت:بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، مرداد با ۲۲۲۵، خرداد با ۲۰۸۹ و مهر با ۱۹۰۰ به ترتیب بیشترین و آذر ماه با ۱۳۸۱ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

او با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، افزود:بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین می‌توان میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار