طی سال گذشته صورت گرفت؛

بازداشت بیش از هزار و ۲۰۰ شکارچی متخلف در خراسان رضوی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از بازداشت هزار و ۲۳۸ متخلف شکار و صید و کشف ۲۶۳ قبضه اسلحه طی سال گذشته در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  تورج همتی  مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به دستگیری هزار و ۲۳۸ متخلف شکار و صید طی سال گذشته در استان، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی طی گشت‌های مستمر در مناطق و زیستگاه‌های استان این شکارچیان غیر مجاز را در قالب ۸۲۵ فقره پرونده به دست قانون سپردند.

او افزود: از ۲۶۳ قبضه اسلحه کشف شده، یک قبضه اسلحه جنگی، ۷۲ اسلحه قاچاق و ۱۹۰ اسلحه غیرقانونی بوده و بیش از ۲ هزار عدد انواع فشنگ نیز از متهمان طی بازه زمانی یاد شده کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این متخلفان ۱۶۱ راس پستاندار وحشی از قبیل قوچ، میش، آهو، کل، بز وحشی و گراز و ۷۸۷ قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، باقرقره، قرقاول، چکاوک، کبوتر و مرغابی را از چرخه طبیعت استان حذف کرده اند.


بیشتر بخوانید


همتی بیان کرد: پایش مستمر پرنده فروشی‌ها، جمعه بازار‌ها و دیگر مراکز عرضه و فروش پرندگان منجر به کشف هزار و ۱۵۹ مورد اجزاء انواع جانوران و نیز پرندگان وحشی زنده و تاکسیدرمی شده است.

او همچنین به ۱۱۵ مورد پیشگیری از جرائم شکار و صید طی این مدت اشاره  و تصریح کرد: متخلفان جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک سال اخیر از چرای غیر مجاز بیش از ۴۷ راس دام سبک در مناطق چهارگانه محیط زیست استان ممانعت و آن‌ها را از این مناطق خارج کرد و برای مالکان متخلف دام‌ها تشکیل پرونده داد و نیز با تخریب‌کنندگان ۴۳ هزار متر مربع از مناطق حفاظت شده اراضی ملی برخورد و از جرائمی همچون بوته‌کنی، قطع درختان و تصرفات غیر قانونی جلوگیری کرد.

همتی ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار و صید جانوران وحشی در این مدت را بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: محیط بانان با کمک یگان منابع طبیعی و افراد محلی، حدود ۳۰۰ هکتار از مراتع که در این مدت دچار حریق شده بودند را از خسارات بیشتر نجات دادند.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار