رییس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان:

حدود ۱۰۰ درصد پارچه‌های بیمارستانی کشور در اصفهان تهیه می‌شود

رییس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان گفت: حدود ۱۰۰ درصد پارچه‌های بیمارستانی مورد نیاز کشور در استان اصفهان تأمین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن تقی زاده رییس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان با بیان این که شیوع ویروس کرونا تأثیر زیادی بر همه مشاغل داشته است، گفت: افراد صنف ما زمان‌ها را حساب می‌کنند و بر اساس آن چک‌ها و بدهی‌هایشان را تقسیط می‌کنند و بر اساس آن چک می‌دهند، زمانی که کسب و کارشان به صورت غیرمترقبه تعطیل می‌شود تأثیر بدی داشته و در پاس شدن چک‌ها پاسخگویی برای تعهداتی که نسبت به کار خود داشته‌اند را ناممکن می‌کند.

او افزود: بیماری کرونا منجر به کاهش تراکنش‌ها و داد و ستد مالی اعضای صنف پارچه شده است و حتی در زمان‌هایی که رسماً تعطیل نبوده به حالت نیمه تعطیل است بنابراین این صنف در طول سال ۹۹ یا تعطیل یا نیمه تعطیل بوده است بنابراین لازم است مقامات دولتی امتیازاتی را برای این صنف قائل شوند، اما این اتفاق نیفتاده و هیچ کمک و حرکتی را شاهد نبودیم نه تسهیلاتی در اختیار ما قرار گرفته و نه امتیازی برای پرداخت صورتحساب‌های مالی و دارایی‌ها مالیاتی حتی بسیاری از افراد صنف با چندین برابر شدن مالیات خود رو به رو شده‌اند و به مرحله کمیسیون ۳۰ رسیدگی مالیاتی رسیده‌اند.

رییس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان گفت: اصناف از طرف خودشان تأمین مالی می‌شوند منبع تأمین اصناف سازمان دولتی نبوده و نباید آن‌ها را همچون ادارات در قانون‌گذاری در نظر گرفت. متأسفانه تشخیص می‌دهند که کرونا فقط داخل مغازه‌ها وجود دارد، اما داخل بانک‌ها که به این میزان شلوغی داشته و رفت و آمد زیادی نیز وجود دارد کرونا شیوع ندارد.

تقی زاده افزود: اگر قرار است اصناف را تعطیل کنند این صحبت افراد صنف ما است و تماس‌های زیادی که با ما گرفته می‌شود و می‌گویند اگر قرار است ما تعطیل باشیم بانک‌ها نیز باید تعطیل شود، زیرا رابطه مستقیمی با داد و ستد‌های اقتصادی و وضعیت بازار دارد تا ما نیز بتوانیم راحت‌تر تعطیل کنیم تا شیوع بیماری کنترل شود.

او با بیان این که نیاز است که بر روند تعطیلی‌های شهر تجدید نظر شود، ادامه داد: اصناف همیشه و همواره با ستاد ملی کرونا همراه بوده‌اند به خاطر سلامتی مردم تعطیل کردند و از سود خودشان گذشتند. اصناف حقوق بگیر نیستند و اگر کار کنند حقوق دارند در این شرایط که کسب و کار اصناف تعطیل شده است، توانایی تأمین هزینه‌های زندگی و بدهی‌هایی که پیش از این ایجاد شده است را ندارند.

رییس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان گفت: بسیاری از واحد‌های صنفی در این یک سال تعطیل شده است، در ده سال گذشته تعداد تعطیلی‌ها با یک سال و نیم گذشته برابری می‌کند. تغییر شغل و تعطیلی فعالیت داشتیم بخشی از آن به دلیل بالا بودن اجاره‌ها و کاهش قدرت خرید مردم است متأسفانه اخیراً مردم مایحتاج اولیه را تأمین می‌کنند و برای لباس و کیف و کفش و پارچه نمی‌توانند هزینه کنند.

تقی زاده افزود: ۴۰ درصد صنعت نساجی کشور در اصفهان است، صنف ما در تهیه و تأمین پارچه‌های ماسک و لباس‌های بیمارستانی فعالیت‌های قابل توجهی داشته است در بخش پارچه‌های بیمارستانی حدود ۱۰۰ درصد پارچه‌های مورد نیاز کشور در استان اصفهان تأمین می‌شود بنابراین اگر خللی از تولید تا توزیع این سیستم ایجاد شود بر کل کشور تأثیرگذار خواهد بود بنابراین بهتر است توجه بیشتری به وضعیت این صنف بشود.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.