بیش از ۳۳۰ کیلو فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در اسدآباد معدوم شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از ضبط و معدوم سازی بیش از ۳۳۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عادل بصیری محمدپور,رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: از ابتدای سال تاکنون بازرسان اداره دامپزشکی بیش از ۴۵۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه و تولید مواد خام دامی شهر اسدآباد و آجین انجام دادند و در این بازرسی ها  بیش از۳۳۰ کیلوگرم مواد خام دامی خارج شده از مصرف کشف، ضبط و امحاء شد.

او تعداد واحدهای فعال عرضه و تولید مواد خام دامی این شهرستان را در مجموع ۲۳۰ واحد برشمرد و اضافه کرد: در این طرح از کلیه مراکز عرضه مواد خام دامی از قبیل قصابی ها، مرغ فروشی ها، لبنیاتی ها، خودروهای حمل فرآورده های خام دامی، سردخانه ها، رستوران های بین راهی و مراکز تهیه غذا توسط تیم بازرسی دامپزشکی شهرستان بازرسی انجام می گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد هدف از این بازدید و بازرسی ها را بررسی کیفیت بهداشتی مواد خام دامی و رعایت دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور در زمینه حمل، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه و اطلاع رسانی عمومی و آشنایی مردم شهرستان با ضوابط مذکور دانست.

بصیری محمدپور افزود: اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد به منظور تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه و خدمت رسانی به مردم فهیم شهرستان اسدآباد در کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی همه مراکز را تحت بازرسی قرار می دهد.

پلمب یک واحد متخلف مرغ فروشی به مراجع قضایی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در ادامه از پلمب یک واحد متخلف مرغ فروشی در این شهرستان خبر داد و گفت: در حین بازرسی ها که به صورت سر زده از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان انجام گرفت، یک واحد مرغ فروشی که اقدام به عرضه غیرمجاز و غیربهداشتی و خارج از ضوابط فرآورده های خام دامی می کرد، مقدار ۱۲۰کیلو گرم اسکلت و گوشت مرغ غیربهداشتی ضبط و معدوم شده که با توجه به تذکرات قبلی که به متصدی واحد داده شده بود، واحد خاطی به مراجع قضایی معرفی و منجر به پلمب واحد شد.

بصیری محمدپور از مردم شهرستان درخواست کرد که ضمن تهیه فرآورده های مورد نیاز خود از مراکز معتبر و مجاز، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را سریعاً از طریق شماره تماس های ۳۳۱۴۸۰۲۰-۰۸۱ یا ۱۵۱۲ به بازرسان اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد مقتضی در این رابطه صورت گیرد.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.