رئیس دادگستری عنبرآباد:

مسئولان در مقابل انتقاد‌های سازنده جوابگو باشند

رئیس دادگستری عنبرآباد با تاکیدبر اینکه مطالبه‌گری، آگاهی و دانستنِ حق شهروندان است،گفت: مسئولان باید در مقابل انتقاد‌های سازنده جوابگو باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابوذر داوریان رئیس دادگستری عنبرآباد در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی و انتظامی عنبرآباد که با حضور دادستان عمومی و انقلاب، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و جمعی از نخبگان فرهنگی و فعالان رسانه‌ای این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سند تحول قضایی که از طرف حضرت آیت الله رئیسی به محضر رهبر معظم انقلاب پیشنهاد شده و مورد استقبال و تاکید معظم له قرار گرفته است، گفت: ارتباط با مردم، نخبگان، فعالان فرهنگی و اجتماعی از موارد مهم سند تحول قضایی است.

او بر توسعه مطالبه‌گری در جامعه تاکید کرد و افزود: صدای مطالبه گری نباید خاموش شود و این مهم باید در مسیر درست و کانال‌های قانونی، متعارف و محترمانه انجام شود.

 رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد تصریح کرد: مطالبه گری با توهین، تخریب و سیاه نمایی فرق دارد و دستگاه قضایی همان گونه که از انتقادات و پیشنهادات سازنده حمایت می‌کند، در مقابل سوءاستفاده، توهین، هتک حیثیت و سیاه‌نمایی به بهانه مطالبه گری، واکنش مناسب نشان می‌هد.

داوریان گفت: تمامی ادارات و مسئولان آن‌ها وظیفه دارند در‌ مقابل مطالبه‌گری سازنده مردم جوابگو باشند و آگاهی و دانستن از بدیهی‌ترین حقوق شهروندان است.

ابراهیم سلیمانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد نیز به بیان برخی از معضلات اجتماعی و اقدامات دستگاه قضایی در شهرستان پرداخت و گفت: کار گروهی با موضوعات حفظ حقوق عامه و ترک فعل بعضی از مدیران در این شهرستان تشکیل شده است.

او افزود: فعالان فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای در این راه یاری‌گر دستگاه قضایی هستند و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم پیگیر احیای حقوق عامه است.

در این جلسه نخبگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای شهرستان عنبرآباد به بیان مطالب و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار