کناره گیری رائول کاسترو از حزب کمونیست کوبا

رائول کاسترو اعلام کرد از حزب کمونیست کوبا کناره گیری می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، رائول کاسترو، رئیس جمهور سابق کوبا و برادر فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا روز جمعه در سخنانی اعلام کرد از ریاست حزب کمونیست کناره گیری می‌کند؛ مسأله‌ای که به نوعی پایان دوره رسمی رهبری کاسترو‌ها بر کوبا به حساب می‌آید که با انقلاب کوبا و رهبری فیدل کاسترو بر این کشور آغاز شده بود.

رائول کاسترو ۸۹ ساله در سخنرانی خود در آغاز هشتمین کنگره حزب حاکم با اعلام این مطلب گفت که وی در حال بازنشستگی است و این حس را دارد که مأموریت خود را انجام داده و به آینده سرزمین پدری خود ایمان دارد.

او در سخنانی در نشست کنگره حزب حاکم که بخش‌هایی از آن از تلویزیون دولتی کوبا پخش شد، گفت: هیچ؛ هیچ چیزی مرا به گرفتن این تصمیم وادار نکرده است. تازمانی که من زنده هستم، پا در رکاب بوده و آماده دفاع از میهن، انقلاب و سوسیالیسم بیش از هر زمان دیگری هستم.

او همچنین گفت: من به شدت به قدرت و ماهیت مثال زدنی و فهم هم وطنان خود ایمان دارم.

رائول کاسترو البته مشخص نکرد از چه فردی به عنوان جانشین خود و دبیراول حزب کم. نیست حمایت خواهد کرد؛ اما او پیشتر اشاره کرده بود که ترجیح می‌دهد این مسأله به «میگل دایاز کانل» ۶۰ ساله واگذار شود؛ کسی که از سال ۲۰۱۹ رئیس جمهور کوباست.

گفتنی است برادر بزرگ رائول کاسترو، فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا و سیاستمدار مشهور این کشور در سال ۱۹۵۹ به قدرت رسید. فیدل کاسترو به خاطر وضعیت سلامتی در سال ۲۰۰۶ از انجام وظایف خود در همه پست‌ها کناره گیری کرد و آن را به برادر خود رائول تحویل داد.

در سال ۲۰۱۱، رائول کاسترو رسماً به عنوان دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا انتخاب شد و سپس در سال ۲۰۱۶، برای بار دوم انتخاب شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
کرامت سلیمی
۲۲:۱۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
نگرانی کوبا از خروج امریکا از برجام جالب می باشد.

چرا کوبا نگران است و چرا کوبا اصرار دارد برجام حفظ شود؟.
چه ریگی به کفش دولت کوباست که اینقدر از نابودی برجام واهمه دارد.؟

برجام چه ربطی به کشور گرسنه و بدبخت کوبا دارد.؟

و چرا کاستروها همزمان با تضعیف برجام از قدرت کنار رفتند؟

متاسفانه تاریخ پر است از قهرمانان دروغینی که امپراطوری رسانه ای گلوبالیستها با تبلیغات دروغین و غیرواقعی از انها در ذهن مردم قهرمان ساختند.

یک مورد پررنگ ان قهرمان سازی از رهبر کوبا فیدل کاسترو می باشد.

فیدل کاسترو در سال 1962 با امریکا پنهانی وارد معامله شد و بحران موشکی کوبا را که یک بحران ساختگی و کنترل شده بود راه انداختند و با وانمود به وجود 80 موشک اتمی شوروی در خاک کوبا چند ماه دنیا را در ترس و وحشت نگاه داشتند. بعد از این قضیه اقای کاسترو
 مزد کارش را گرفت و تا پایان عمرش بر کوبا حکومت کرد و بعد از مرگش برادرش حکومت را در دست گرفته است.



در سال 93 میلادی میخائیل گورباچف رهبر شوروی کاسترو را خائن به بشریت معرفی نمود و این می تواند اشاره اقای گورباچف به بحران موشکی کوبا و همکاری پنهانی کاسترو با امریکا برای القای ترس از سلاح اتمی به کشورهای جهان باشد.



و الا چه خیانتی می تواند از سوی کاسترو رهبر کشور کوچک و بی اهمیت کوبا صورت گرفته

باشد و انقدر این خیانت بزرگ باشد که اقای گورباچف چنین حرفی بزنند و این خیانت را متوجه

همه جهانیان بدانند.
آخرین اخبار