سفیر چین به آمریکا درباره خط قرمز‌های پکن هشدار داد

دیپلمات ارشد چین به آمریکا درباره مداخله در مسائلی که خطوط قرمز پکن محسوب می‌شوند، هشدار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر چین در واشنگتن به دولت آمریکا یادآور شد تایوان خط قرمز پکن محسوب می‌شود و این کشور باید از فراتر رفتن از خطوط قرمز چین بپرهیزد.

کوئی تیانکای روز دوشنبه در یک گردهمایی در پکن اعلام کرد چین و آمریکا باید مرز‌های سیاست خود را به وضوح مشخص کنند و درک درستی از اهداف استراتژیک یکدیگر داشته باشند.

دیپلمات ارشد چین یادآور شد موضوعاتی از جمله تایوان، سین کیانگ و تبت جزء خطوط قرمز پکن محسوب می‌شوند. تیانکای همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات شفاف میان چین و آمریکا شد و آن را در حل اختلاف نظر‌ها و همچنین تمرکز بر همکاری‌های دوجانبه موثر دانست.

پیشتر نیز وانگ یی، وزیر امور خارجه چین از آمریکا خواست هرچه سریع‌تر سیاست‌های جدید خود را تنظیم و تعرفه‌های غیرمنطقی را علیه کالا‌های چینی بردارد. وی افزود دولت چین از آمریکا می‌خواهد از لجن پراکنی علیه حزب کمونیست چین دست بردارد و از مسامحه با نیرو‌های جدایی طلب دست بکشد.

به گفته وزیر خارجه چین، ریشه مشکلات موجود در روابط چین و آمریکا به دولت ترامپ باز می‌گردد که اقدامات سرکوب و مهار را علیه پکن اتخاذ کرد. اقدامات دولت قبلی آمریکا صدمه محاسبه نشدنی بر روابط دوجانبه دو کشور وارد کرده است.

از برآیند اظهارات مقامات دولت جدید آمریکا اینگونه استباط می‌شود که دولت جو بایدن دنباله رو همان سیاست پیشین دونالد ترامپ خواهد بود. از جمله اینکه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، کشور چین را مهمترین چالش واشنگتن عنوان کرد. وزیر دفاع آمریکا گفت: چین چالش اولی است که با آن مقابله خواهیم کرد. از ناتو می‌خواهیم تا در مقابله با این چالش به ما کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار