ابراز رضایت طرف‌های مذاکره کننده در وین از پیشرفت گفتگو‌ها

نماینده روسیه در مذاکرات وین با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته، از تأکید طرف‌های مذاکره کننده بر ادامه گفتگو‌ها سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرد شرکت کنندگان در نشست کمیته مشترک برجام از پیشرفت‌های به دست آمده ابراز رضایت کردند.

نماینده روسیه همچنین تصریح کرد: شرکت کنندگان در این نشست بر ادامه مذاکرات به منظور تلاش برای به دست آوردن موفقیت در این زمینه تأکید کردند.

نماینده روسیه همچنین گفت: گروه های کاری موظف به ادامه کار خود در زمینه تحریم های آمریکا برای پیشرفت بیشتر هستند.

نماینده چین نیز در این خصوص گفت: امیدواریم طرف‌های مذاکره کننده در روز‌های باقی مانده پیش رو مذاکرات را برای پیش نویس خاصی در زمینه رفع تحریم‌ها آغاز کنند. او گفت: همه طرف‌ها توافق کردند به زودی گفت‌وگوها از سر گرفته شود. دستور کار نیز لغو تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

گفتنی است روز گذشته نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی اعلام کرد مذاکرات بر سر جام در وین ادامه دارد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در پیامی توییتری نوشت: نشست دیروز کمیسیون جامع اقدام مشترک در غالب رایزنی‌های غیر رسمی بین سران کشور‌ها درباره برجام به کار خود ادامه خواهد داد.

اولیانوف در این پیام اظهار کرد: رایزنی‌های غیر رسمی امروز در وین در سطوح مختلف از جمله کارشناسان ادامه می‌یابد و قرار است اعضا گزارش‌های خود را مبنی بر لغو تحریم‌ها و دیگر مسائل مربوط به توافق هسته‌ای ارائه دهند.

وی همچنین دو روز پیش نیز در صفحه توئیتر خود فضای کلی مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و نوشت: اگر نیاز باشد نشست اعضای برجام مجددا برگزار خواهد شد.

این در حالی است که نشریه فارین پالیسی به نقل از منابع آگاه آمریکایی اعلام کرد: واشنگتن قصد دارد در مقابل کاهش محدود تحریم‌های تهران، این کشور به پایبندی کامل به توافق برجام بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۵:۲۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
این رضایت از طرف مردم ایران هم بحساب خواهد امد؟
آخرین اخبار