آمار‌ها حاکی از آن است که طی دو سال گذشته در کلانشهر‌های آمریکا جرم و جنایت تقریبا ۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی سی ان ان نوشت: بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی انجمن روسای شهر‌های بزرگ، یک سازمان حرفه‌ای از مدیران پلیس به نمایندگی از بزرگترین شهر‌های آمریکا، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ در کلانشهر‌های کل این کشور، قتل‌ها تقریبا ۳۳ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، هنگامی که یک مرد مسلح پنجشنبه شب در ایندیاناپولیس هشت نفر را در یک مرکز فِد اِکس (شرکت پست خصوصی) کُشت و چندین نفر دیگر را زخمی کرد، این شهر از قبل شاهد افزایش قتل‌ها و جنایات بود.

این قتل‌ها جدیدترین تیراندازی به جمع را در آمریکا نشان می‌دهد– یک تکرار نگران کننده. از زمانی که هفت نفر در سه مرکز آبگرم آتلانتا به ضرب گلوله کشته شدند، حداقل ۴۵ فاجعه این چنینی در آمریکا رخ داده است.

سی ان ان تیراندازی به جمع را حادثه‌ای تعریف می‌کند که به کشته یا زخمی شدن چهار نفر یا بیشتر منجر شود. بر اساس این تعریف، عامل یا عاملان تیراندازی مستثنی هستند.

بر اساس اسناد دادگاه، ماه گذشته به چهار نفر از جمله یک کودک ۷ ساله پس از مشاجره بر سر یک چک محرک اقتصادی (چکی به افراد برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا پرداخت می‌شد) شلیک شد. راندل تیلور، رئیس پلیس در آن زمان گفت، در ماه ژانویه، پنج نفر و یک کودک متولد نشده در "بزرگترین تیراندازی به جمع در بیش از یک دهه" در ایندیاناپولیس مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

اکنون این شهر در شوک تیراندازی در فد اکس است که گفته می‌شود در مقایسه با تیراندازی در ماه ژانویه موجب شد تعداد بیشتری کشته شوند.

فراتر از این سه تیراندازی به جمع، ایندیاناپولیس با افزایش تعداد قتل‌ها مواجه است.

در سال ۲۰۲۰ در ایندیاناپولیس ۲۱۴ نفر به قتل رسیدند. بر اساس گزارش اداره پلیس ایندیاناپولیس افزایش تقریبا ۴۰ درصدی در مقایسه با سال قبل را نشان می‌دهد.

طبقه گفته ستوان ین فولی از اداره پلیس ایندیاناپولیس، تا روز پنج شنبه ۶۹ قتل – از جمله تیراندازی در فد اکس- در این شهر رخ داده است که افزایش ۵۰ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

در برخی مناطق که در سال ۲۰۲۰ در آن‌ها تیراندازی به جمع رخ داده است، شاهد افزایش قتل‌ها هم بوده اند. در آتلانتا، سال گذشته ۱۷۵ مورد قتل رخ داده است که در مقایسه با سال گذشته  آن ۵۹ درصد افزایش داشته است.

در شارلوت واقع در کارولینای شمالی، در سال ۲۰۲۰، ۱۲۲ مورد قتل رخ داده است - با توجه به داده‌های این مرکز نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

مقامات گفتند، اوایل این ماه فیلیپ آدامز بازیکن سابق فوتبال آمریکا، در خانه‌ای در راک هیل، کارولینای جنوبی، شش نفر را به ضرب گلوله کشت. آدامز خود را نیز کشت.

هفته گذشته ۱۵۰ شهردار در سراسر آمریکا نامه‌ای را امضا و از سنای آمریکا درخواست کردند قانونی را تصویب کند که بررسی سوابق را هنگام انتقال سلاح‌های گرم بین شهروندان، اجباری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار