اعمال محدودیت های ویژه برای آیین های خاکسپاری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت برای آیین‌ های خاکسپاری در استان اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان گفت: اوضاع از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار خطرناک است از این رو برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری‌ ها با محدودیت‌ های ویژه انجام می‌شود.
 
کلانتری با بیان اینکه تحویل جنازه‌ ها به خانواده متوفیان توسط شهرداری‌ ها و پزشکی قانونی‌ ها در بین ساعت ۷ تا ۹ صبح انجام می‌گیرد، افزود: آیین‌ های خاکسپاری باید در حوالی همین ساعت‌ ها برگزار تا از تجمع و گسترش بیماری کرونا جلوگیری شود.

او بیان کرد: مراسم خاکسپاری فقط با حضور بستگان درجه یک به تعداد حداکثر ۳۰ نفر انجام شود و طبق این مصوبه با هرگونه تجمع برخورد می‌شود.
 
کلانتری ادامه داد: نقطه آسیب زای استان در مهار بیماری کرونا برگزاری تجمعات به ویژه مراسم تشییع و تدفین و نماز‌های میت است که متاسفانه عده‌ای بدون توجه به سلامت مردم مراسم شلوغ برگزار می‌کنند.
 
او عنوان کرد: تلاش افراد برای برگزاری تجمعات عظیم نشان دهنده بی توجهی به سلامت مردم است و هر کسی در مسیر حفظ سلامت مردم اقدام کند، ستودنی است.

کلانتری گفت: فرمانداران شهرستان‌ های مختلف، نیروی انتظامی و دیگر نیرو‌های نظارتی باید مانع از برپایی هرگونه تجمع به ویژه مراسمات خاکسپاری شوند.
 
او افزود: کادر درمان حدود ۱۴ ماه است که بدون وقفه در حال مبارزه با این بیماری منحوس آمد و نباید با سهل انگاری‌ها و بی توجهی برخی افراد به رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی خسته شوند، زیرا در آن صورت بحران به وجود می‌آید.
 
استاندار گفت: دستگاه‌ هایی همچون صنعت، معدن و تجارت نباید صف کالا در بازار تشکیل شود و هیچ کارمندی حق حضور در تجمعات و مراسمات خاکسپاری را ندارد.
انتهای پيام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.