جلوگیری از ورود فلسطینیان به مسجد‌الاقصی به بهانه دریافت نکردن واکسن کرونا

رژیم صهیونیستی در اقدامی نژادپرستانه از ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی به دلیل واکسینه نشدن در برابر ویروس کرونا جلوگیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، مقامات رژیم اشغالگر قدس، از ورود هزاران نمازگزار فلسطینی از کرانه باختری به مسجدالاقصی در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان جلوگیری کردند.

بر این اساس، مقامات رژیم صهیونیستی شرط ورود به مسجدالاقصی را واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا اعلام کردند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از ورود واکسن به مناطق اشغالی جلوگیری می‌کند و در کرانه باختری و نوار غزه مقادیر کافی واکسن وجود ندارد بنابراین هزاران نفر از اقامه نخستین نماز جمعه در مسجد الاقصی محروم شدند.

طبق گزارش منابع خبری، ایستگاه‌های بازرسی نظامی رژیم صهیونیستی بین کرانه باختری و رژیم صهیونیستی با ازدحام شدیدی روبرو شده‌اند و اعلام کردند که اختلافات بین فلسطینی‌ها و نیرو‌های اشغالگر، در ایست بازرسی قلندیا رخ داده است.

یکی از نمازگزاران فلسطینی در این خصوص گفت: ما به بهانه واکسینه نشدن از ورود به مسجد الاقصی منع شدیم، اما هدف اصلی آن‌ها کاهش تعداد مسلمان در داخل مسجدالاقصی است.

پلیس رژیم صهیونیستی در نخستین شب ماه رمضان نیز سیم‌های بلندگو‌های مسجدالاقصی را قطع کرد و مانع از پخش اذان مغرب  در این مسجد شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس نیز اقدام رژیم صهیونیستی را در قطع بلندگو‌های مسجدالاقصی و ممانعت از پخش اذان در نخستین شب ماه رمضان محکوم و آن را تجاوز نژادپرستانه به مقدسات و نقض آزادی عبادت عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار