افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در تایباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در خراسان رضوی گفت: نتیجه مثبت آزمایش‌های کرونا در تایباد نسبت به اول فروردین ماه ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در خراسان رضوی گفت: براساس رنگ بندی سامانه "ماسک" وضعیت تایباد از نظر شیوع کرونا زرد است و هفت بیمار کرونایی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تایباد بستری هستند.

او افزود: به رغم توصیه‌ها و هشدار‌های لازم، عدم رعایت موارد بهداشتی و انجام رفتار‌های پرخطر، روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را در این شهرستان افزایش داده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد ادامه داد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی روز‌های سخت و دشواری در انتظار این شهرستان خواهد بود.

احسانی بیان کرد: شهروندان از حضور غیرضروری در مکان‌های شلوغ و پرتردد خودداری کنند و در صورت حضور در این مکان‌ها و وسایل نقلیه عمومی از ماسک استفاده نمایند.

او از تزریق مرحله دوم واکسن کرونا به سالمندان در مرکز نگهداری شهر کاریز این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این مرحله ۳۳ نفر از سالمندان و کارکنان این مرکز و ۹۹ نفر از کادر درمان این شهرستان علیه کرونا واکسینه شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در خراسان رضوی تاکید کرد: واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در مرحله نخست عرضه آن در تایباد، به پزشکان و پرستاران شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه و مراکز ۱۶ ساعته این شهرستان تزریق شد.


احسانی با بیان اینکه تاکنون پنج محموله واکسن کرونا وارد شهرستان تایباد شده است، اظهار کرد: همچنین در مرحله جدید به ۱۵ نفر از بیماران دیالیزی و یک جانباز این شهرستان واکسن کرونا تزریق شد.


او افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جواب آزمایش کرونای ۲ هزار و ۴۳۲ نفر در این شهرستان مثبت اعلام شده و ۱۱۹ نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا در تایباد جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.