وضعیت کرونا در هفته گذشته/ روند صعودی شیوع کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: آن طور که آمار نشان می‌دهد، شیوع کروناویروس در چهارمحال و بختیاری طی هفته گذشته روند صعودی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح وضعیت کرونا طی هفته گذشته (۲۱ تا ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۰) در چهارمحال و بختیاری گفت: هفته بسیار شلوغ و پرتردد به لحاظ میزان شیوع و ابتلا به کرونا در استان را شاهد بودیم، به طوری که آمار بستری‌ها نسبت به اول هفته با رشد ۲ برابری همراه بود.

او افزود: همچنین در این مدت آمار موارد مشکوک سرپایی ۴ رقمی شد و روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر مشکوک به این بیماری تحت آزمایش قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در این مدت به طور متوسط روزانه آمار موارد بستری فراتر از ۵۰۰ نفر شد و تمام ظرفیت‌های بیمارستانی استان ویژه بیماران کرونایی اشباع و تکمیل شد.

او تصریح کرد: متاسفانه روند صعودی میزان ابتلا کماکان تا پایان هفته ادامه یافت و هم اکنون نیز متوقف نشده است.

شیرانی ابراز امیدواری کرد: با رعایت و همراهی مردم در هفته پیش رو، روند رشد بیماری کرونا متوقف و سیر نزولی آغاز شود.

به گفته شیرانی؛ چنانچه روند صعودی ادامه یابد، با توجه به محدودیت ظرفیت‌های بیمارستانی باید از بیمارستان‌های صحرایی و مکان‌هایی خارج از بیمارستان برای درمان بیماران استفاده شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه هم اکنون در مرز استفاده ازمکان‌های خارج بیمارستانی برای درمان بیماران کرونایی قرار داریم افزود: در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها مکانی به عنوان نقاهتگاه در نظر گرفته شده است و در مرکز استان نیز این مکان به صورت نسبی تجهیز شده تا در صورت نیاز با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌ها سریعاً به بهره‌برداری رسد.

شیرانی ادامه داد: هم اینک بستری و ترخیص زودهنگام بیماران به عنوان یکی از سیاست‌ها در مدیریت موارد بستری در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در شرایط بسیار سختی قرار دارد از مردم خواست؛ برای حفظ سلامتی و کاهش شیوع بیماری در خانه بمانند و فقط در موارد بسیار ضروری از خانه خارج شوند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار