استاندار بوشهر:

زلزله گناوه به زیرساخت‌ها آسیب نزد/ بررسی خسارت‌ها در گناوه و دیلم

استاندار بوشهر گفت: زلزله ۵.۹ ریشتری گناوه به زیرساخت‌ها آسیب نزده است و فقط خانه‌های قدیمی روستایی دچار خسارت شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر پس از بررسی مناطق زلزله زده شهرستان گناوه در جمع خبرنگاران بیان کرد: زلزله ۵.۹ ریشتری که ساعت ۱۱:۱۱ امروز گناوه را تکان داد تلفات جانی نداشت، فقط پنج نفر مصدوم شدند که سطحی بود و زود درمان شدند.

او ادامه داد: قطعی برق در برخی نقاط داشتیم که دستگاه‌های مرتبط در حال کار هستند تا همه نقاط برق دار شوند.

استاندار بوشهر عنوان کرد: خسارت هم به ساختمان‌هایی وارد شده که استحکام لازم را نداشتند که بنیاد مسکن، هلال احمر و نمایندگان فرماندار در حال بررسی خسارت‌ها هستند. به نظر می‌رسد با توجه به این که خسارت‌ها زیاد نیست تا فردا برآورد خسارت صورت گیرد.

گراوند با اشاره به اینکه نقاط مختلف استان زلزله امروز را احساس کردند، گفت: کانون زلزله بخش مرکزی گناوه بوده است و ساختمان‌های قدیمی در روستا‌های این بخش دچار ریزش دیوار یا سقف شده‌اند.


بیشتر بخوانید


او افزود: در دیلم نیز خسارت‌ها در حال بررسی است فرماندار اعلام کرده تا کنون مشکل خاصی در این شهرستان وجود نداشته فقط قطعی برق بوده که برطرف شده است، البته نیرو‌های ارزیاب در روستا‌های دیلم مشغول بررسی هستند تا اگر خسارتی وجود دارد اعلام شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: بنا‌هایی که بنیاد مسکن یا مردم با دقت و نظارت ساخته‌اند مشکلی پیدا نکرده‌اند، اما بافت فرسوده و قدیمی آسیب دیده‌اند.

گراوند عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها مشکلی به وجود نیامده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.