دبیر هیات پزشکی ورزشی سیستان و بلوچستان:

تمرینات ورزشی با روزه‌داری رمضان منافاتی ندارد

نیکنام گفت: انجام تمرینات ورزشی در ماه مبارک رمضان با سلامتی منافاتی ندارد زیرا عمل سوخت ‌و ساز را در بدن تسهیل می‌کند تنها ساعات این تمرین‌ها و مواد غذایی مورد نیاز برای مصرف با بقیه روزهای سال فرق می‌کند.

حسین نیکنام دبیر هیات پزشکی ورزشی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در برنامه غذایی سحر و افطار باید مواد غذایی که تامین‌کننده تمام نیازهای بدن بوده مورد استفاده قرار گیرد و روزه‌داران به اندازه و به موقع آب در این وعده‌های پیش‌بینی شده بنوشند.

او خاطرنشان کرد: کسی که ورزشکار حرفه‌ای باشد در تمام روزهای سال باید ورزش کند و اگر یک ماه قرار باشد این فعالیت ورزشی تعطیل شود قاعدتا آن ورزشکار نمی‌تواند به شرایط آرمانی خود برگردد اما زمان ورزش‌ها می‌تواند صبح زود و یا بعد از افطار باشد تا بدن از این شرایط آرمانی پایین نیایید.

دبیر هیات پزشکی ورزشی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم عادی در روزهای ماه مبارک رمضان می توانند پیاده روی، دوچرخه سواری و فعالیت ورزشی در خانه با وسایل ورزشی داشته باشند چرا که اینگونه ورزش‌ها سبب بهبود و تسریع در گردش خون می‌شود.

 ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و عمل سوخت‌وساز را تسهیل می‌کند به طوریکه ورزشکارانی که روزه می‌گیرند کمتر دچار مشکلات گوارشی و قند خون می‌شوند بنابراین ورزشکاران می‌توانند با یک برنامه غذایی غن ، انرژی مورد نیاز را برای انجام فعالیت‌های ورزشی و حفظ ساختار بدنی به دست آورند روزه‌داری باشرط رعایت نکات تغذیه‌ای و جلوگیری از پایین آمدن فشار و قند خون ، نه تنها منافاتی با ورزش کردن ندارد بلکه به انجام هرچه بهتر فعالیت‌های ورزشکاران نیز کمک می‌کند.

مصرف تمام گروه‌های اصلی غذایی ( شیر و لبنیات ، نان و غلات ، سبزیجات و میوه جات ، گوشت ، تخم مرغ ، و حبوبات بدون پوست ) در ماه مبارک رمضان برای ورزشکاران روزه‌دار تأکید می شود و ورزشکاران می توانند با یک رژیم غذایی سالم، نیازهای مورد نیاز بدنشان را تأمین کرده و از فوائد روزه برای سلامتی خود برخوردار شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار