برگزاری کنگره جهانی "محمد پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر" به میزبانی شیراز

دبیرکل کنگره جهانی "محمد (ص) پیامبر رحمت، در آینه ادب و هنر" اعلام کرد که این رویداد ادبی، هنری به میزبانی شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا مردادماه برای ارسال اثر فرصت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حامد تقوایی در نشست رسانه‌ای کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت، در آیینه ادب و هنر، که به شکل مَجازی برگزار شد، گفت: تاکنون مجموعه کامل و چند زبانه که متمرکز بر معرفی پیامبر (ص) باشد، وجود نداشته است و هدف اصلی از برگزاری این کنگره، معرفی پیامبر رحمت و ترسیم اسلام راستین از طریق شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی در میان ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان است.

او با بیان اینکه انتخاب زبان هنر به دلیل تاثیرگذاری این زبان در سطح جهانی است، گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی این کنگره بی‌اثر کردن توهین‌ها و اسلام هراسی‌ها است بنابراین تلاش شده که به ۷ زبان و در موضوعات و رشته‌های متنوع هنری و ادبی مجموعه کاملی ایجاد شود.

تقوایی با بیان اینکه این مجموعه با پیوست‌های کوتاه اعتقادی، تاریخی و قرآنی نیز تکمیل می‌شود، افزود: تلاش برگزارکنندگان کنگره این است که این مجموعه ۷ زبانه به صورت مجازی و در قالب یک نمایشگاه حرفه‌ای به صورت دائم به نمایش درآید.

دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت بیان کرد: ظرفیت‌های هنری پراکنده و مغفول فراوانی در شیراز است که با محوریت این پروژه می‌تواند فعال و منسجم شود و استمرار این کنگره در این شهر می‌تواند زمینه گرد آمدن مفاخر هنری جهان اسلام و دنیا را طی یک برنامه حضوری چند روزه در این شهر فراهم کند.

او با بیان اینکه سایت کنگره نیز ۷ زبانه است، عنوان کرد: علاقه‌مندان تا ۱۸ مردادماه امسال فرصت دارند تا آثار خود را از طریق سایت و در قالب‌های شعر، داستان کوتاه، خوشنویسی، نقاشی خط، پوستر، تایپوگرافی، هنر‌های دیجیتال، نقاشی، عکس، فیلم کوتاه و نماهنگ ارسال کنند و پس از دو ماه داوری اختتامیه و معرفی برگزیدگان همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) در ۲ آبان برگزار می‌شود.

تقوایی با بیان اینکه مخاطب کنگره کل دنیا است، افزود: بعد از اختتامیه انتشار آثار هم به صورت مجازی و هم حضوری در کشور‌های مختلف را انجام می‌شود.

دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی تدریجی و مداوم ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان و گستردگی زبان‌ها و رشته‌ها از وجوه تمایز این کنگره نسبت به دیگر کنگره‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار