هشدار سازمان آزادی بخش فلسطین درباره عواقب حملات نظامیان صهیونیست

احمد التمیمی درباره عواقب ادامه حملات نظامیان اشغالگر قدس به فلسطینیان هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطین (وفا)، احمد التمیمی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و رئیس بخش حقوق بشر و جامعه مدنی در این سازمان درباره عواقب سخت حملات نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در شهر اشغالی قدس هشدار داد.

بر این اساس، التمیمی امروز در بیانیه‌ای گفت: حمله مداوم شبانه روزی به نمازگزاران در مسجد الاقصی از ابتدای ماه مبارک رمضان تعرض جدی به آزادی عبادت و حرمت مسجد الاقصی است.

وی گفت: اهالی قدس و به طور کلی فلسطینیان و رهبرانشان در مورد آنچه در قدس اشغالی و مسجد الاقصی اتفاق می‌افتد، سکوت نخواهند کرد. هتک حرمت مسجدالاقصی توسط آریل شارون در سال ۲۰۰۰ عامل آغاز انتفاضه دوم بود.

التمیمی افزود: تاریخ ثابت کرده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند فلسطینیان را به زانو در بیاورد و حیثیت و مقدسات آن‌ها را مورد هتاکی قرار دهد. آن‌ها به تنهایی هزینه آن را پرداخت نخواهند کرد. جامعه بین المللی اگر به امنیت و ثبات در منطقه علاقه‌مند است باید مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرد.

التمیمی به سازمان ملل و جامعه بین المللی یادآوری کرد: شعار‌های آزادی عبادت و حق تعیین سرنوشت مردم و حفظ حقوق بشر در مورد فلسطینیان نیز صدق می‌کند و نباید برخورد با آن‌ها و رژیم اشغالگر براساس استاندارد دوگانه باشد. در غیر این صورت، آن‌ها مسئول اشغالگری و جنایات مداوم علیه فلسطینی‌ها و مقدسات آن‌ها خواهند بود.

وی تاکید کرد: مردم ما یکصد سال است برای حقوق خود مبارزه می‌کنند و در برابر انگلیس، قدرتمندترین استعمارگر جهان در آغاز قرن بیستم، ایستاده اند. انقلاب البراق و اعتصاب ۱۹۳۶ و انقلاب‌ها و قیام‌هایی که علیه جنایات استعمار و پروژه صهیونیستی صورت گرفت نمونه‌هایی از آن است. اگر جامعه جهانی و نهاد‌های بین المللی به هوش نیایند آن‌ها همچنان قادر خواهند بود کار‌های زیادی انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار