تلاش نیرو‌های یمنی برای محاصره مأرب از محور غربی و جنوبی

فرماندهی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد این نیرو‌ها در حال محاصره شهر راهبردی مأرب از دو محور غربی و جنوبی هستند تا زمینه ورود به آن را فراهم کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، فرماندهی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کردن این نیروها توانستند کنترل رشته کوه «البلق» که مشرف به سد مارب است و منطقه «التله الحمرا» در غرب مارب را به دست بگیرند.

این فرماندهی در ادامه افزود: ارتش یمن در حال محاصره شهر مأرب از دو محور غربی و جنوبی است تا زمینه ورود به آن را فراهم کند.

یکی از نیرو‌های یمنی در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم گفت: «پیروزی‌های بزرگی حاصل شده است و پیروزی‌های بزرگتری نیز به اذن الهی حاصل خواهد شد و به یاری خدا به شهر مأرب خواهیم رسید و به لطف الهی و تلاش‌های مردان صادق موفق خواهیم شد. ما به سید (سید عبدالملک بدر الدین، دبیرکل جنبش انصار الله یمن) می‌گوییم طی چند روز آینده به اذن الهی وارد شهر مأرب خواهیم شد».

طی چند ماه گذشته استان مارب شاهد درگیری بین نیرو‌های صنعا و نظامیان حامی منصور هادی و ائتلاف متجاوز بوده است، این استان مهمترین سنگر نیرو‌های ائتلاف است که منابع مادی، سیاسی، نظامی و استراتژیک بسیاری دارد. با کشیده شدن درگیری‌ها به این استان، عربستان تروریست‌های داعش و القاعده را به مارب آورد تا شاید بتواند در مقابل نیرو‌های یمنی بایستد، ولی این کار هم مانع پیشروی‌های نیرو‌های یمن نشد و حتی گروه‌هایی از نظامیان وابسته به آل‌سعود خود را تسلیم ارتش یمن کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار