کمبود مرغ در بازار شیراز؛ مردم سرگردانند

کمبود مرغ در بازار عرضه و اختلاف قیمت آن باعث ایجاد بازار آشفته این محصول در استان فارس شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، چالش کمبود روغن خوراکی مدت‌هاست که مردم را درگیر خود کرده است و هر بار مسئولان با وعده‌ها و اتخاذ سیاست های مختلف سعی در حل این مشکل داشته‌اند.

برخی بر این باور بودند که دلیل اصلی برای کمبود روغن به رفتار مصرف‌کنندگان بازمی‌گردد، زیرا مردم از ترس گران شدن روغن بیش از نیاز و مصرف عادی، روغن تهیه می‌کنند؛ این موضوع نیز باعث شد که روغن کمتر از قبل عرضه شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس،گفت: برای نظارت بر قیمت مرغ و کنترل عرضه آن در فروشگاه‌ها، کارگروهی با محوریت استانداری و همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تشکیل شده است و تصمیمات لازم برای ساماندهی بازار مرغ اتخاذ می‌شود.

رنجبری، همچنین با بیان اینکه بین ۳۵۰ تا ۳۷۰ تن نیاز روزانه بازار مرغ در استان است افزود: برای رفع کمبود مرغ در بازار کشتارگاه‌ها موظف شده اند مرغ‌های کشتار شده را سریع به بازار عرضه کنند و با قیمت مصوب ۲۴ هزار و نهصد تومان به دست مصرف کننده برسد.

اما با ورود به بازار و بررسی وضعیت مرغ و یخچال‌های خالی فروشگاه‌های عرضه مرغ، صف‌های طولانی مصرف کنندگان و گلایه آن‌ها از کمبود مرغ و اختلاف قیمت‌ها تا نزدیک به ۳۰ هزار تومان گویای نبود نظارت‌ها و کنترل قیمت هاست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار