وقتی قیچی پیرایشگران خاک می‌خورد

با توجه به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی‌های متعدد آسیب زیادی به صنف آرایشگران در شهرستان بیرجند وارد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، براتی رئیس اتحادیه آرایشگران شهرستان بیرجند گفت: بیش از ۳۰۰ آرایشگاه مردانه در سطح شهرستان بیرجند وجود دارد که به دنبال تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها، بیش از ۱۰۰ مغازه برای همیشه کار خود را تعطیل کرده اند.

او افزود: دلیل این تعطیلی‌ها، نداشتن در آمد و نخوردن دخل به خرج پیرایشگران است.

براتی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از آرایشگران آگهی فروش و واگذاری مغازه‌های خود را زده اند.

رئیس اتحادیه آرایشگران بیرجند به تسهیلات دولتی داده شده به این صنف اشاره کرد و گفت: وام‌هایی با مبلغ‌های ۱۵ و ۱۶ میلیون تومان با سود ۱۲ درصدی به پیرایشگران تعلق گرفته است که با توجه به تعطیلات پی در پی، آرایشگران توانایی بازپرداخت ماهانه ۷۴۰ هزار تومان قسط‌های این تسهیلات را ندارند.

او از اوضاع کنونی در این صنف گله کرد و افزود: صنف آرایشگران از صنف‌هایی است که عموما مورد نیاز مردم است، اما توجه کمتری به آن می‌شود.

براتی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا خیلی کم پیش می‌آید که آرایشگری به صورت خصوصی هم در منازل اشخاص کار پیرایش را برای شان انجام دهند؛ چون نمی‌توان در هر محلی که رفت تمام آنجا را کامل ضدعفونی کرد تا با اطمینان بیشتری به کار خود بپردازند.

رئیس اتحادیه آرایشگران بیرجند در پایان به سختی‌های معیشتی زیاد پیرایشگران اشاره کرد و گفت: از مسئولین و خیرین درخواست کمک و توجه بیشتری نسبت به این صنف با توجه به آسیب‌های زیادی که به آن‌ها وارد شده هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار