اگر شما هم دغدغه گرفتن عکس‌های با کیفیت دارید حتما از خودتان پرسیده‌اید که تهیه یک دوربین عکاسی بهتر است یا خرید یک گوشی هوشمند، صرفه اقتصادی بهتری دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال ۲۰۰۷ که دنیای گوشی‌های هوشمند وارد فاز جدیدی شده، فروش دوربین‌های دیجیتال روز به روز کمرنگ‌تر شده است.

وقتی پای کیفیت عکس در میان باشد، بی‌تردید مردم و کاربران حرفه‌ای برکیفیت بسیار خوب دوربین‌های عکاسی گواهی می‌دهند. اما شرکت‌های سازنده تلفن‌های هوشمند هم در سال‌های اخیر دست رو دست نگذاشته‌اند و دوربین‌های خوبی را در دستگاه‌های خودشان ارائه کرده‌اند.

حال آنکه آیا این مسئله به این معنی است که باید با دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی و یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی مانند دستگاه‌های پخش mp3 که عملکردی تخصصی دارند و در سال‌های اخیر به واسطه توسعه تکنولوژی در تلفن‌های هوشمند گنجانده شده‌اند، برای همیشه خداحافظی کرد؟

در سال‌های اخیر، با رشد و پیشرفت دوربین گوشی‌های هوشمند، فروش دوربین‌های دیجیتال تحت تأثیر قرار گرفت و میزان خرید این دوربین‌ها با کاهش روبه‌رو شد.

اگرچه دوربین گوشی‌های امروزی در طول این سال‌ها پیشرفت‌های بسیار زیادی داشتند، اما شاید با همین میزان پیشرفت، تقریباً ۱۰ سال بعد بتوانند تصاویری مانند تصاویر دوربین‌های دیجیتال پیشرفته موجود در بازار ثبت کنند.

اما امروزه بسیاری از تلفن‌های هوشمند موجود در بازار می‌توانند عکس‌هایی خام با کیفیت JPEG بگیرند، که به این معنی است که حتی شما می‌توانید با نرم افزار‌های حرفه‌ای ویرایش عکس، عکس‌های این نوع از تلفن‌های هوشمند را ویرایش یا به اصطلاح ویرایش کنید. عکس‌هایی می‌توانند با کیفیت مناسب در اینترنت منتشر یا حتی پرینت گرفته شوند.

تلفن‌ های هوشمند رقیب سر سخت دوربین های عکاسی حرفه‌ای

بر طبق آخرین آمارها، فروش دوربین‌های دیجیتال بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته و به نظر می‌رسد این کاهش همچنان نیز ادامه دارد. حال آنکه باید در نظر داشت که با هزینه‌ای که برای خرید بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار صرف می‌شود، همچنان می‌توان یک دوربین عکاسی خوب و نه صد در صد حرفه‌ای تهیه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار