اجرای برنامه‌های روز جهانی زمین پاک به صورت مجازی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از اجرای برنامه‌های روز جهانی زمین پاک به صورت مجازی در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: امسال نیز مانند هر سال در ایران همراه با سراسر دنیا روز زمین پاک به منظور آگاهی بخشی از اهمیت زمین و موهبت‌های آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، برگزار می‌شود.

پورملائی اظهار داشت: روز زمین پاک، روزی برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین است.

او در ادامه افزود: به منظور فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین شهروندان، با توجه به انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، برنامه‌های این اداره از طریق رسانه‌های مجازی انجام می‌گیرد.

برنامه‌های این اداره به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک شامل تهیه کلیپ‌های زیست محیطی و انتشار در فضای مجازی، ارسال پیام‌های زیست محیطی به رسانه‌های مجازی و تأکید بر همیاری عموم مردم در زمینه حفظ محیط زیست اتست.

همچنین تولید محتوا برای سامانه دانش آموزی شاد با موضوعات زیست محیطی، برگزاری وبینار آموزشی جهت دبیران و مربیان با موضوعات زیست محیطی، برگزاری مسابقه ایده‌های برتر برای داشتن زمین برای دانش آموزان با موضوع محیط زیست و زمین پاک، نیز از دیگر برنامه ها است.

او ادامه داد: آموزش مجازی از طریق رسانه‌های مجازی و حضور کارشناسان و مدیران محیط زیست در شبکه‌های استانی، تشدید نظارت و پایش بر مراکز دفع زباله و پسماند‌های بیمارستانی، هماهنگی با مدیریت پسماند استان در خصوص ارسال پیام‌های زیست محیطی به جامعه هدف، آموزش و فرهنگسازی در زمینه‌های کاهش تولید پسماند نیز به طور جد مورد توجه است.

حفظ محیط زیست و تفکیک از مبدا پسماند‌های خانگی از طریق فضای مجازی و تهیه کلیپ‌های زیست محیطی و تجلیل از پاکبانان بمناسبت روز زمین پاک با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز از دیگر برنامه ها است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار