احیای زمین افزایش بهره وری برای توسعه پایدار

مدیر کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: روز زمین پاک یک روز نیست بلکه یک جنبش محیط زیستی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره پور ملائی مدیر کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: روز جهانی زمین پاک در سال ۱۴۰۰، احیای زمین، افزایش بهره وری برای توسعه پایدار نام گرفت.

او افزود: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت در همه دنیا برگزار می‌شود.

پور ملائی گفت: در روز جهانی زمین پاک به همه مردم زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و باید به فکر حفظ آن باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست یزد بیان کرد: روز زمین پاک یک روز نیست بلکه یک جنبش محیط زیستی است.

او گفت: روز جهانی زمین پاک برای ایجاد آگاهی جهانی و سپاسگذاری از مواهب زمین، منابع و ذخایر طبیعی است.

پور ملائی ادامه داد: روز جهانی زمین پاک از سوی سازمان ملل متحد هر سال طبق مراسم ویژه‌ای در سراسر جهان برگزار می‌شود که انسان‌ها از اهمیت زمین و موهبت‌های آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

او افزود: پاسداشت زمین و حفاظت از محیط زیست از شاخص‌های اصلی انسان‌ها و جوامع توسعه یافته در مسیر دستیابی به توسعه پایدار است.

پور ملائی ادامه داد: رسیدن به توسعه پایدار متکی به رفاه اجتماعی، اقتصاد پایدار و داشتن یک فرهنگ زیست محیطی در بین جامعه‌های انسانی است.

او اظهار داشت: با ایجاد توسعه آگاهی‌ها و ترویج فرهنگ سپاسگزاری از مواهب زمین حس مسئولیت پذیری عمومی شهروندان در قبال طبیعت و محیط زیست برانگیخته می‌شود.

او گفت: همه باید با اتحاد و همدلی برای تحقق شعار ملی روز زمین پاک با نام احیای زمین، افزایش بهره وری برای توسعه پایدار قدمی اساسی برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.