مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان:

افزایش دما شرایط مصرف برق را در خوزستان نگران کننده کرد

دشت بزرگ گفت: ورود زودهنگام به فصل گرم سال و افزایش بی سابقه دما شرایط مصرف برق را در خوزستان نگران کننده کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ورود زودهنگام به فصل گرم سال و افزایش بی سابقه دما شرایط مصرف برق را در استان نگران کننده کرده است که اگر این روال ادامه داشته باشد امکان خاموشی در تابستان وجود دارد.

او افزود: در ۴۸ ساعت گذشته پیک مصرف نسبت به مدت مشابه در پارسال، رشدی ۴۲ درصدی نشان می‌دهد و در حال ورود به محدوده مصرف ۶ هزار مگاوات است که برای این وقت سال، بی سابقه و غیرمنتظره است.

دشت بزرگ بیان کرد: افزایش دمای استان به ۴۲ درجه و استفاده مردم از وسایل الکتریکی سرمایشی و شرایط کرونایی کشور در این رشد مصرف نقش دارد و حتی ممکن است بخشی از این مصرف غیرمتعارف، مربوط به استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز باشد که باید بررسی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

 مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: ۳۶ درصدی آورد رودخانه‌ها و سد‌های خوزستان نسبت به پارسال کاهش داشته و ذخیره سد‌ها در تولید برق نیروگاه‌های برق آبی نیز کاهش خواهیم داشت که با توجه به رشد فزاینده مصرف برق، دردسر ساز خواهد بود و باید به فکر راه‌های جایگزین برای جبران آن باشیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: مشترکان انتظار می‌رود مساله مدیریت مصرف برق را در نظر داشته باشند و با صنعت برق کشور همکاری کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مصرف برق ، برق رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.