رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش خبر داد؛

تجهیزات جدید ارتش حفاظت از پهپادها را به حداکثر رسانده‌ است

امیر خزائی دستاوردهای جدید پهپادی را مبتنی بر حفاظت از پهپادها در ماموریت‌های دفاعی و بازدارنده در سطح زمین و آسمان دانست.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر مسعود خزایی رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارتباط زنده تلفنی با برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو، با اشاره به رونمایی از ۷ دستاورد جدید پهپادی اظهار کرد: پهپاد و سامانه‌های بدون سرنشین یکی از تجهیزات دفاعی هستند که در نبرد‌های آتی به کار بسته می‌شود.

وی مناقشات اخیر منطقه‌ای را موجب بروز و ظهور و اهمیت هرچه بیشتر این سامانه‌ها دانست و تصریح کرد: حفاظت سامانه‌های پهپادی اهمیتی اولویت دار نسبت به خود پهپاد دارند و با توجه به رصد تهدیدات آتی، بخشی از تجهیزات را در راستای حفاظت از پهپاد و سامانه‌های بدون سرنشین معطوف ساخته‌ایم.

امیر خزایی با اشاره به ساخت پهپاد‌ها بر اساس هوش مصنوعی گفت: این تجهیزات قادرند بصورت جمعی با شناسایی اهداف زمینی و هوایی پرواز کرده و بصورت تکی و شبکه‌ای مورد هدف قرار دهند.

وی از دیگر دستاورد‌های سازمان متبوع‌اش را ناظر بر تولید موتور توربوجت عنوان کرد که قابلیت سوار شدن بر روی قایق‌های بدون سرنشین، موشک‌ها و نیز موتور پیشران در هوانوردی را داراست.

به گفته امیر خزایی وزن کم، دور بالا و تنوع در مصرف سوخت از ویژگی‌های منحصر به فرد این ساخته جدید است که جایگزین خوبی برای موتور‌های پیستونی است.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران سامانه هشدار دهنده امواج راداری را از دیگر یافته‌های این سازمان در امر حفاظت از پهپاد‌ها دانست و گفت: این سامانه قابلیت کشف، شناسایی است و روی پهپاد و هواپیما‌های جنگنده نصب می‌شود.

امیر خزایی ادامه داد: این تجهیزات کاملا بومی و مبتنی بر فناوری‌های داخلی است.

وی هشدار دهنده لیزر‌های پرتوان را از دیگر دستاورد‌های نیرو‌های جوان ایرانی خواند که بر تجهیزات پهپادی و سایر تولیدات هوا و زمین پایه نصب می‌گردد.

امیر خزایی در این بخش از برنامه "رویداد" رادیو گفت‌وگو وظیفه‌ای یافته دفاعی جدید را نیز ناظر بر دریافت هشدار‌ها و انتقال به مقر‌های زمینی خودی عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش ، جهاد خودکفایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار