مراسم میدانی روز جهانی قدس در قزوین برگزار نمی‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت:با توجه به شرایط کرونایی و برای حفظ سلامتی مردم مراسم میدانی در روز جهانی قدس برگزار نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام شهسواری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در جلسه بزرگداشت روز جهانی قدس گفت: برای رعایت دستورالعمل های  بهداشتی هیچ گونه مراسمی میدانی، مانند تجمع مردمی یا رژه خودرویی در روز جهانی قدس برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام شهسواری از همه دستگاه‌های فرهنگی، ادارات و سازمان‌ها خواست از ابزار‌های خود برای فضاسازی شهر و ادارات استفاده کنند.

وی گفت: برگزاری مسابقه نقاشی، مسابقه فیلم کوتاه، نصب بنر و پرچم در مسیر‌های راهپیمایی سال‌های گذشته و میادین شهر، فضاسازی در شبکه شاد برای دانش آموزان و صحبت ائمه جماعات در مساجد در روز قدس از برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز است.

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به اهمیت و جایگاه روز قدس گفت: به فرموده امام راحل (ره) روز قدس، همجوار قدر است و لازم است در بین مسلمانان احیا شود و مبدأ بیداری و هوشیاری آنان باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: قدس و مسجدالاقصی نماد امت اسلامی و تمدن اسلامی است و اهتمام به روز قدس، اهتمام به مسائل اسلامی و مرتبط با همه امت اسلامی است. چون اسرائیل به همه منافع امت اسلامی یورش برده است.

حجت الاسلام شهسواری افزود: در ۷۲ سال گذشته ما از یک سو شاهد پیشرفت یک پرونده ننگین و از سوی دیگر شاهد درخشش فلسطین و مقاومت امت اسلامی هستیم.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات جهان تغییر کرد و آرمان فلسطین مطرح شد و اسرائیل به محاصره نیرو‌های مقاومت درآمد و شکست خود را پذیرفت.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین؛ بیش از نیم قرن است که تجاوز و اشغال گری رژیم اسرائیل به شکلی سازمان یافته در مقابل سکوت نهاد‌های بین المللی انجام می‌شود. اسرائیل نماد یک رژیم جعلی است که بر بستر انواع تجاوز و بد اخلاقی‌ها و قانون شکنی‌ها شکل گرفته و امروز بسیاری از فجایع منطقه و جهان را از همین زاویه می‌توان تحلیل و پیامد‌های آن را توضیح داد که حتی خارج از مرز‌های فلسطین اشغالی در حال وقوع است.

حجت الاسلام شهسواری افزود: معامله قرن و طرح الحاق کرانه باختری و تغییر پایتخت اشغالگران به قدس شریف اگرچه اوج وقاحت و نیت واقعی صهیونیست‌ها برای حذف موجودیت فلسطین و هویت زدایی از این سرزمین را آشکار کرده، اما به هیچ رو موضع جدیدی نیست و از ابتدای اشغال گری هدف بوده است.

وی گفت: طلاب و روحانیون همگام با سایر اقشار جامعه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس ضمن ابراز انزجار از تحریم‌های انجام شده از سوی برخی کشور‌های غربی علیه حزب الله لبنان، بر میثاق دوباره با اندیشه‌های ناب امام خمینی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و وفاداری به آرمان رهایی قدس شریف تاکید می‌کنند.

این نشست با حضور مسئولان استانی به منظور هم افزایی و هماهنگی مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری روز جهانی قدس و سالگرد ارتحال امام خمینی برگزار شد.

انتهای پیام/ث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.