صالح به طالبان: با تفنگ و ویرانی به قلب مردم راه پیدا نمی کنید

معاون اول رئیس جمهور افغانستان از گروه طالبان خواست که دست از تخریب سرمایه‌های ملی بکشند و به جای کشتار به مردم کمک کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور افغانستان امروز (سه شنبه ۷ ثور/ اردیبهشت) در مراسمی تحت عنوان هفته آب و برق از گروه طالبان خواست که دست از تخریب سرمایه‌های ملی بکشند و به جای کشتار به مردم کمک کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان خطاب به طالبان گفت: «امکان ندارد که شما از راه تفنگ و باروت به قلب مردم راه پیدا کنید. بیایید رقابت را از کشتار، به رقابت ساختن و خدمت‌رسانی به کل مردم افغانستان تبدیل کنید.»

صالح افزود: «دولت برای آبادی افغانستان دست کمک به جامعه جهانی دراز می‌کند؛ اما طالب برای ویرانی کشور، دست کمک به بادارانش دراز می‌کند. ما می‌سازیم و آن‌ها تخریب می‌کنند.»

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین گفت که طالبان به جای کمک به معلمان و کارمندان صحی از آن‌ها باج می‌گیرد، در حالیکه دولت تلاش دارد حتی در منطق تحت کنترل این گروه از معلمان و کارمندان صحی حمایت کند.

پیش از این اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز گفته بود که طالبان با هدف گیری تاسیسات دولتی و پل و پلچک ها در ارغنداب هرات، یک میلیار دالر به افغانستان ضربه زده است.

طالبان طی سال های اخیر بیشتر تاسیسات دولتی و سرک ها و پل و پلچک را تخریب کرده اند. در تازه ترین مورد روز گذشته جنگجویان این گروه پل دهله در شاه ولی کوت قندهار را تخریب کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.