نیروی دریایی آمریکا بر مقابله با چین و روسیه متمرکز می‌شود

نیروی دریایی آمریکا با کنار گذاشتن ادعای مقابله با تروریسم، تمرکز خود را بر مقابله با چین و روسیه گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس، امروز (چهارشنبه) با بیان آن‌که یگان نیروی دریایی آمریکا ادعای «مبارزه با ترورسیم» را کنار گذاشته است، از طرح جدید این نیرو‌ها با برای مقابله با روسیه و چین خبر داد.

بنابراین یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر مشغول تغییراتی است تا «رهبری و قابلیت خود در زمینه توانایی‌های کماندویی» برای مقابله با چین و روسیه را ارتقا بخشد.

براساس این طرح «تعداد یگان‌های نیروی دریایی تا ۳۰ درصد کاهش خواهند یافت تا تیم را بزرگتر کنند و درنتیجه کشنده‌تر شوند تا برای مقابله با دشمنان پیشرفته دریایی و زیردریایی آماده شوند.»

همچنین قرار است یک غربالگری در میان نیرو‌ها انجام شود تا رزمندگان بهتر و فرماندهان بالاتری را انتخاب کنند. این اقدام در راستای رسوایی‌های اخیر مبنی‌بر وقوع قتل، سوء استفاده جنسی و مصرف مواد مخدر میان نیرو‌ها انجام می‌شود.

«هاگ هوارد» فرمانده ارشد یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، در مصاحبه‌ای با بیان آن‌که نیرو‌های آمریکایی در دو دهه گذشته در صحرا‌های عراق و کوه‌های افغانستان مشغول به مبارزه بودند، اما پس از این به دریا بازخواهند گشت، اعلام کرد: «نیرو‌های دریایی آمریکا تاکنون بر مقابله با تروریسیم تمرکز کرده بودند، اما پس از این بر مقابله با چین و روسیه اهتمام خواهند ورزید.»

به ادعای این مقام آمریکایی «مبارزه با تروریسم مهارت یگان‌های ویژه را در زمینه تشکیل شبکه‌های اطلاعاتی بهبود بخشیده است.»

این خبرگزاری در ادامه با بیان آن‌که اتخاذ این تصمیم به معنای در اولویت قرار دادن چین و روسیه ازسوی پنتاگون است، افزود: «به اعتقاد وزارت دفاع آمریکا دو دهه جنگ در عراق و افغانستان توانایی مقابله با چین و روسیه را از نیرو‌های آمریکایی سلب کرده است.»

شب گذشته بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که پنتاگون بودجه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری برای مقابله با موشک‌های ایران و کره‌شمالی تخصیص داده است.

این وبگاه خبری همچنین اعلام کرد این موشک‌ها برای مقابله با سامانه موشکی ایران و کره‌شمالی ساخته خواهند شد. این تجهیزات قرار است در آلاسکا نصب شوند و هزینه ۳۱ موشک ۴۹۸ میلیون دلار برآورد شده است.

همچنین ماه گذشته پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، در سفری به مقر ناتو در بروکسل، درباره مقابله با روسیه و چین به رایزنی خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار